Sea of Thieves je známé jako hra, která hodně slibovala, ale málo dodala. Momentálně už jsou to dva roky od jejího vydání a mám velkou radost z toho, že můžu říct, že Sea of Thieves mělo podobný vývoj jako No Man’s Sky. Jinými slovy, vývojáři na svoji nedokonalou hru nezanevřeli, ale naopak na ní neustále pracovali a díky tomu má dnes Sea of Thieves nejen graficky krásně propracovaný svět, ale konečně i pořádný příběh. A aby toho nebylo málo, ze dvou oficiálních knížek můžeme usuzovat, že v herním příběhu nejsme ještě ani v polovině všeho, co už vývojáři nabídli. A tak je právě teď vhodný moment dát znovu šanci kormidlu a mořskému větru, aby nás vedl na naší pirátské cestě za zbohatnutím!

PRIMITIVNÍ DOMOROCI A MOŘSKÝ NÁROD MERFOLKŮ

Začínat se ale musí od nuly, a tak ještě, než si povíme o příběhových úkolech, které na vás ve hře čekají, pojďme pro začátek říct, jak vůbec tento pirátský svět funguje. Sea of Thieves je obrovské souostroví (přesněji archipel) ohraničené záhadnou mlhou přezdívanou Devil’s Shroud, která se pomalu ale jistě posouvá a díky tomu se například před pár měsíci mapa rozšířila o malé souostroví Devil’s Roar.

S jistotou víme, že Sea of Thieves bylo kdysi obydleno primitivními domorodci, kteří byli nějakým záhadným způsobem vyhlazeni. Jejich tvorby po nich ale zůstaly, a tak na skoro každém ostrově najdete nespočet kreseb či soch, z kterých jde usoudit, že tamější domorodci byli silně vázáni na přírodu a uctívali spoustu příšer jako třeba obří kraby a ptáky, ale samozřejmě i megalodony a krakeny.

Původní domorodci ovšem nebyli jediní inteligentní tvorové, kteří žili v Sea of Thieves. Další důležitý národ, který na rozdíl od nich přežil, jsou merfolkové. Ve své podstatě mořské panny, které měly s domorodci silné spojenectví, jež udržovaly díky magickým náušnicím, které lidem dovolovali rozumět řeči Merfolků.

Před dnešními piráty brázdícími jejich vody se ale merfolkové spíše skrývají, pokud tedy zrovna některý pirát nepřepadne přes palubu. V takovém případě se vždy jeden merfolk ukáže, aby ztraceného námořníka zachránil a vrátil na jeho loď. Nemyslete si ale, že se jedná o národ čistě mírumilovných stvoření. Podle kreseb od domorodců je prokázáno nejen to, že merfolkové rozšiřují své řady tak, že podivným rituálem mění normální lidi na sobě podobné, ale také to, že existují i zlí merfolkové, kteří namísto zachraňování tonoucích pirátů naopak potápějí celé lodě a vraždí každého člověka, co jim přijde do cesty.

PIRÁTSKÝ LORD RAMSEY A LEGENDA O KRAKENOVI

Tohle všechno je ovšem velmi, velmi dávno za námi a abyste se mohli pustit do příběhových misí s názvem Shores of Gold, které vám nynější hra nabízí, je dobré znát alespoň přibližně novější historii Sea of Thieves, která se váže hlavně na příchod prvních pirátů. V normálním světě je totiž Sea of Thieves pouze legenda, vyprávějící o tajemných vodách skrývajících tolik zlata, že žádný pirát nemůže odolat. Najít místo těchto vod je ale skoro nemožné, a i kdyby se to někomu povedlo, hradba ze záhadné mlhy nikoho nepropustí. Proto je jediným způsob, jak se dostat do Sea of Thieves, portál. 

Jeden z prvních pirátů, kteří tento portál objevili, byl Ramsey Singh, jinak známý jako pirátský lord. Byl to ten největší pirát, který se kdy plavil po vodách Sea of Thieves, a při jednom ze svých mnoha dobrodružství nalezl ony magické náušnice, které vám dovolí rozumět řeči Merfolků. Při rozmlouvání s vodním národem zjistil, že původní domorodci uctívali jakousi Prastarou matku - příšeru tak velikou, že skrz ni údajně mohl proplout celý galeon, aniž by kdekoliv zavadil. Jak se později zjistilo, Prastará matka byla matka všech krakenů a jelikož krakeni pustošili řady jak domorodců, tak merfolků, oba národy se spojily a vytvořily mýtické řetězy, které nemohly být rozbity ani nemohly zreznout. Jejich plán byl vplížit se do skrýše Prastaré matky během dlouhého klidového období, které trávila spánkem, a spoutat ji mýtickými řetězy, aby se dále nemohla krmit a terorizovat mořský i suchozemský život dalšími krakeny. Pro štěstí všech jejich plán vyšel a Prastará matka byla nadále střežena oběma národy.

Jakmile se o této historii Ramsey (pirátský lord) dozvěděl, svitla mu naděje na lepší zítřky. Do Sea of Thieves přišel, tak jako každý jiný pirát, zbohatnout, ale nemluvě o nástrahách prokletých pokladů, nesoucích těžké kletby pro každého, kdo se jich zmocnil, vadilo mu, že čím víc pirátů se do Sea of Thieves dostávalo, tím více se z těchto vod stávalo pouhé bojiště. Ve snaze tomu zabránit, nechal z mýtických řetězů, kterými byla kdysi vězněna Prastará matka, vytvořit spousty truhel se speciálními zámky, které šly otevřít pouze pomocí klíčů, které vlastnil on sám. Jeho plánem bylo omezit krvavé boje a rozšiřování děsivých prokletí tím, že hledání pokladů v Sea of Thieves udělá jaksi spravedlivé. S každou truhlou, kterou byste našli, byste museli jít k němu, aby vám ji odemknul.

PIRÁTSKÉ SHROMÁŽDĚNÍ SE NEOBEJDE BEZ ZRADY

Poté co schoval veškeré své poklady v těchto nových truhlách, svolal všechny posádky obývající Sea of Thieves na ostrov Golden Sands. Tam všem pověděl o svém plánu a jak se dalo čekat, souhlasilo s ním jen pár posádek. Největší problém s tímto plánem měl ale překvapivě pirát z Ramseyho posádky – Rathbone.

Rathbone byl pirát do morku kostí a bylo mu jedno kolik krve se pro blyštivý poklad musí prolít. Jeho srdce patřilo jen a jen zlatu, i proto vždy tajně kradl část z pokladu náležícího celé posádce. Proto ho velmi rozzuřila představa toho, že by se z pirátění stala jakási forma výměnného obchodu. Než ale stihl cokoliv namítnout, Golden Sands přepadl obrovský kraken, pravděpodobně probuzený kvůli tomu, že Ramsey zneužil řetězy, které kdysi věznily Prastarou matku. Většina posádek se spojila ve snaze zabít tuto příšeru a Ramsey s jeho posádkou byli samozřejmě jedna z nich. Při těžkém souboji byl ale Ramsey shozen přes palubu lodi a před pádem do krakenova chřtánu ho zachránil nikdo jiný než Rathbone. Tedy, málem zachránil. Rathbone plný hněvu držel Ramseyho přes okraj lodě a hrál si na Scara ze Lvího krále tím, že právě v tento drastický moment prozradil Ramseymu pravdu o tom, že jemu a jeho posádce celou dobu kradl části jejich pokladu. Na poslední chvíli strhl Ramseymu z krku přívěšek se všemi klíči k truhlám s pokladem a poté ho shodil přímo do krakenova chřtánu.

ZMRTVÝCHVSTÁNÍ GOLD HOARDERA

O několik let později Rathbone společně s pirátem Stitcher Jimem založil jednu ze tří základních aliancí v Sea of Thieves - Gold Hoarders. Její členové otvírají nalezené truhly pomocí klíčů, které Rathbone ukradl Ramseymu, a samozřejmě si za to berou pěkně tučné procento zisku. Jejich touha po zlatě je ovšem skoro vždy až moc velká, a tak se s postupem času nestávají tím, co jedí, ale tím, co milují. Právě proto je každý Gold Hoarder z části zlatý a jak správně usuzujete, zlatá kletba silně postihla i Rathbona, který se snad díky ní rozvzpomněl na legendu o Shores of Gold – bájných ostrovech nacházejících se za mlhou ohraničující celé Sea of Thieves, které skrývají veškeré poklady jeho původních obyvatel.

Se svým chtíčem po zlatě větším, než dřív se samozřejmě vydal tento bájný ostrov hledat a měl v tom štěstí. Nebyl ale jediný. Původní Ramseyho posádka se dozvěděla o Rathbonově zradě a čekala na něj. Každopádně i když se jim podařilo potopit jeho loď a poslat s ní ke dnu i Rathbona samotného, smrt měla k tomuto hamižnému zrádci daleko. Zatímco se potápěl hluboko pod vodní hladinu, zlatá kletba se ho plně zmocnila. Trvalo to sice nějakou chvíli, ale když se konečně vynořil zpátky na bájný ostrov, neměl už na svém těle žádné maso. To ale nevadilo. Jediné, na čem záleželo, bylo zlato. Vydal se proto hlouběji do prastarého ostrova a své nové kostnaté tělo ozdobil zlatem a drahými kameny, které tam našel. Díky tomu se stal jediným pravým Gold Hoarderem.

V Sea of Thieves si momentálně můžete zahrát dvě příběhové linky – jednu s názvem Shores of Gold a druhou pojmenovanou Seabound Soul. Zatímco Seabound Soul se momentálně tvoří, a tak jsou dostupné pouze dvě části příběhu, Shores of Gold už je hotová a honosí se příběhem rozděleným na devět částí, přičemž každá z nich vám zabere minimálně hodinu, častěji spíše tři hodiny. Veškeré úkoly, které během plnění příběhových misí dostanete, se velmi liší od obyčejných úkolů zakoupených od aliancí – vývojáři zde spoléhají hlavně na logické hádanky, a tak nikdy nebudete hledat svůj cílový ostrov podle jména, ale spíše podle popisu, nákresu anebo třeba podle hvězd. 

Těm bystřejším z vás už došlo, že všechen lore, který jsem vám právě odvykládala, se vztahuje k příběhu Shores of Gold, ve kterém budete hledat onen bájný ostrov plný zlata, který pro nás zachovali původní domorodci. Až si ale stoupnete za kormidlo a budete z deníku luštit první ostrov anebo místo potopené lodě, které máte najít, vzpomeňte si na příběh zrádce jménem Rathbone a na to, co se s ním stalo. Vzpomeňte si na to, že Gold Hoarder na těch proklatých Shores of Gold stále čeká a nevzdá se svého pokladu jen tak bez boje…