Restart oblíbeného Fable láká vývojáře ze všech koutů. Studio Playground Games se může pochlubit velkou posilou a Microsoft si může mnou ruce, že obral konkurenci o jeden talent.

K týmu Playground Games se připojil Andrew Walsh. Ten poslední čtyři roky strávil v Guerilla Games. Od listopadu 2018 do září 2022 byl senior scenáristou Horizon Forbidden West a od června 2019 na volné noze pomocným režisérem příběhu Horizon Call of the Mountain.

Walsh má s Fable zkušenosti. Byl hlavním scenáristou Fable Legends, nedokončeného bezplatného multiplayerového spin-offu. Projekt byl zrušen v roce 2016, když Microsoft zrušil Lionhead Studios.

Hlavní osobou odpovědnou za příběh Fable je Anna Megill. Jedná se o oceňovanou a zkušenou scenáristku, která má na kontě příběhovou akci Control od Remedy, kde byla také šéfkou týmu zodpovědného za příběh, a její stopy najdeme také v Dishonored: Death of the Outsider a Guild Wars 2.

Magill se k Playground Games přidala v létě tohoto roku poté, co opustila Ubisoft, kde spolupracovala na dosud nevydané akci Avatar: Frontiers of Pandora od autorů The Division. Podle dostupných informací se studio blíží k hranici 400 zaměstnanců. Nevíme ale, kolik přesně jich pracuje na Fable.

Nicméně, v roce 2017 mělo studio přes 200 zaměstnanců. Dá se usuzovat, že podobný počet nadále pracuje na sérii Forza Horizon. Zbytek se věnuje ambicióznímu Fable.

Podle spekulací můžeme Fable očekávat nejdříve za dva až tři roky pro Xbox Series X/S a PC. Vývojáři mluví o rovnováze mezi starými a novými nápady, které jim umožní posunout zážitek na novou úroveň. Šéf Xbox Game Studios přirovnává Fable k novým filmům Star Wars. Jisté je, že půjde o RPG zasazené do otevřeného světa.