Když Valve minulý týden představil vlastní přenosnou konzoli, vzbudil tím nemalou vlnu rozruchu; ačkoli totiž vývojářské studio v minulosti s hardwarem nemělo zrovna štěstí, nemalý počet lidí věří, že to tentokrát bude jinak.

S představením se pochopitelně vyrojila řada otázek, třeba na rychlost slotu pro SD kartu nebo kompatibilitu s Windows hrami, vzhledem k tomu, že je zařízení postavené na Linuxu. Druhý z bodů Valve aktivně řeší.

První ze zmíněných otázek, tedy zda je slot pro SD kartu dostatečné rychlý, je už odpovězena; prakticky na všech herních záběrech, které jsme měli šanci vidět, totiž hra z Micro SD karty běží.

Přečtěte si také: PS5 konečně přidá podporu interního SSD a zlepší uživatelské rozhraní

Informaci na Twitteru zmínil jeden z vývojářů zařízení v reakci na otázku: „Budou hry z SD karty hratelné jen s pomalejším načítáním, než nabízí interní uložiště?“

Lawrence Yang reagoval takto: „Ano, hry se budou rychleji načítat z interního uložiště, ale i z SD karty poběží skvěle. Když přišlo IGN, všechny hry, které si vyzkoušeli (a z nichž mají záběry), běžely z SD karty.“

V základu konzole disponuje nanejvýš 512 GB uložiště, což je na prakticky plnohodnotný počítač relativně málo.

Ujištění, že slot pro SD kartu poběží dostatečně rychle, je tak pro mnohé dobrou zprávou a možná i důvodem, proč ušetřit v přepočtu třináct set korun a sáhnout po variantě s jen 256 GB uložištěm.

Steam Deck umožňuje upgradovat SSD, ale Valve to nedoporučuje. Pravděpodobně to souvisí se ztrátou záruky.