V době, kdy vývojáři v hojném počtu přecházejí ze svých proprietárních technologií na licencované enginy, chce Rusko financovat vývoj vlastního enginu. Vytvořili by ho ruští vývojáři a byl by bezplatně k dispozici ruským vývojářům.

Do dialogu o vývoji vlastního enginu má být podle zdrojů deníku Kommersant zapojena řada klíčových ruských studií, včetně viceprezidenta sociální sítě VK, ruské obdoby amerického Facebooku. První jednání potvrdilo ruské ministerstvo pro digitalizaci, ale problémem je čas. Realizace herního enginu trvá dlouho, je zapotřebí mnoho odborníků.

Pokud by ruští vývojáři začali připravovat vlastní engine, musí být ruská vláda připravena „vynaložit miliardy rublů v průběhu mnoha let,“ uvádí další zdroj. Odborníci poukazují na to, že navzdory tomu je investice riskantní. Engine by museli podporovat výrobci grafických karet, což je také oblast, kterou zcela ovládají americké společnosti, stejně jako licencované enginy. Přitom Nvidia, AMD a Intel se před několika měsíci připojily k bojkotu Ruska kvůli invazi na Ukrajinu.

Nápad na národní herní engine pramení z obav dalších sankcí, které by mohly zamezit ruským vývojářům dostat se k technologiím jako je Unreal Engine od Epic Games a Unity. Potíž je v tom, že zejména Unreal Engine 5 je hodně vyspělý engine, který vývojářům usnadňuje práci díky bohaté knihovně assetů, ta by v ruském enginu chyběla.