Nedávno jsme se bavili s českými vývojáři ze studia Bohemia Interactive o rozdílech mezi výkony jednotlivých konzolí nové generace. Dle jejich názoru je jak CPU, tak GPU u obou konzolí na podobné úrovni. Ačkoliv na papíře Xbox Series X ve výkonu obou komponentů nový PlayStation 5 poráží, neměl by být značný problém pro vývojáře si s tím poradit a výsledný produkt by tak měl být na obou konzolích podobný

Přečtěte si také: PS5 vs. Xbox Series X. Jak to vidí čeští vývojáři?

S podobným názorem přišel v rozhovoru pro magazín GamingBolt i vedoucí designér společnosti Codemaster, která v současnosti pracuje na závodní hře DiRT 5, Mike Moreton. Podle jeho názoru rozdíl mezi GPU z pohledu vývoje a hraní ve skutečnosti nemá žádný dopad. Pokud se pak budeme bavit o finálním odlaďování a optimalizaci, grafický čip jedné z konzolí může vývojářům ulehčit práci. Je totiž prý potřeba si uvědomit, že při tvorbě hry musí studio myslet i na slabší GPU méně výkonného Xboxu Series S, což údajně bude znamenat, že rozdíl mezi PS5 a Xbox Series X je irelevantní

Xbox Series X nabídne hráčům až 12 teraflopů, přičemž PlayStation 5 pouze 10,28 teraflopů. Konzole od Sony však má variabilní taktování, což jej může dočasně nahradit, jak jsme se nedávno dozvěděli od hlavního vývojáře české hry Vigor. Rozdíl však může být znatelný v momentě, kdy se rozhodneme využít technologie ray-tracing. Rozuzlení tohoto souboje se nám však rychle blíží, jelikož obě konzole dorazí na pulty obchodů za méně jak jeden měsíc. To všechno budeme moci otestovat i na samotné hře DiRT 5, jelikož ta vyjde pro PS4, Xbox One a PC 6. 11., pro Xbox Series X / S 10. 11. a pro PS5 12. 11. Na PS5 a Xbox Series X umožní hrát až při 120 snímcích za sekundu.