Remaster má ale mnohem více problémů, než jsou jen nějaké zatoulané soubory, které Rockstar konečně odstranil a dnes po půlnoci Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition spustil. Hráči si stěžují na disproporční modely, problikávání textur, mizející objekty nebo třeba podivné kapky deště, přes něž není nic vidět. Vyřešená není ani optimalizace. Hra trpí pády i výraznými poklesy framerate.

„Hraju na počítači s RTX 3080 Ti a při nastavení 4K rozlišení a detailů na nejvyšší hodnotu mi framerate strašně kolísá, někdy padá až ke 40 FPS,“ stěžuje si například youtuber Joker Productions. Vzápětí ale prozrazuje metodu, která problémy s nestabilním frameratem eliminuje. 

Řešení je jednoduché, skládá se ze tří částí. Zaprvé musíte přepnout API na DirectX 12. Jelikož GTA Trilogy běží na Unreal Enginu, tak toho docílíte přidáním parametru „-dx12“ do kolonky Launch Arguments v Launcheru. 

Druhý krok spočívá v nastavení obnovovací frekvence monitoru na 60 Hz, což se provedete v nastavení Windows (Systém > Obrazovka > Upřesňující nastavení obrazovky > Obnovovací frekvence). A konečně poslední, opatřením je vynucení vertikální synchronizace obrazu, což najdete v ovládacím panelu grafické karty. U GeForce je to NVIDIA Control Panel, sekce Manage 3D Settings a položka Vertical Sync. U AMD karty pak musíte v Radeon Settings v sekci Graphics zvolit Custom a zde parametr Wait for Vertical Refresh změnit na Always On.

Výsledkem by měl být stabilnější framerate, tedy za předpokladu, že máte dostatečně výkonný počítač. Bohužel, další problémy hry musí vyřešit už vývojáři sami. I když další modder pracuje na opravě/vylepšení deště. Zatím vydal první verzi pro San Andreas.