Kdykoliv je řeč o projektech, které chystá finské studio Remedy, padne alespoň letmá zmínka o proprietárním enginu Northlight. Důvodem je jednoduše fakt, že Northlight pohání naprostou většinu titulů, jež finské studio aktuálně připravuje. Konkrétně jde o tituly Alan Wake 2, Max Payne 1 & 2 remake, Control 2 a kooperativní počin ze světa Control s pracovním označením Condor. Lze přitom předpokládat, že Northlight bude využíván také ve vzdálenější budoucnosti. I proto došlo na vydání videa, v němž zaměstnanci Remedy engine přibližují.

Ve videu přirozeně padne celá řada odborných a technických pojmů, jelikož tvůrci enginu a členové týmu zodpovědného za Northlight řeší nejen úzkou spolupráci s ostatními částmi firmy, která vede k tvorbě ještě lepších her, ale i pracovní postupy, technologické změny a požadavky, fyziku nebo práci s nástroji. Jedná se zkrátka o stravitelnou, i když stále odborně pojatou ukázku toho, jak to vypadá, když se herní studio dlouhé roky stará o své vlastní technologie.

Výpovědi zaměstnanců Remedy pak střídají záběry z už vydaných her, které Northlight využívají, tedy z prvního dílu Control a Quantum Break. Zařadit mezi ně můžeme ještě dvě singleplayerové kampaně primárně multiplayerových stříleček CrossfireX a Crossfire HD od korejské společnosti Smilegate. Ve videu je pak k vidění i Alan Wake Remastered a původní Max Payne 2: The Fall of Max Payne, ale oba tyto tituly pohánějí starší technologie, které dnes známé podobě enginu Northlight předcházely.

Na nové záběry z chystaných her od Remedy bohužel nedošlo, ve videu o enginu Northlight ale můžeme vidět zajímavě vypadající testovací scénu. Z pochopitelných důvodů nenabízí kdovíjak ohromující ani graficky pokročilou podívanou, ale zajímavé je, že je zcela očividně zasazená do ulic New Yorku, o čemž svědčí třeba zobrazované názvy některých objektů na scéně. To také znamená, že nelze dost dobře říct, z jaké hry tyto objekty pocházejí.

Nejpravděpodobnější je Alan Wake 2, jelikož má nejblíže k dokončení a některé z dosud vydaných konceptů naznačují, že ulice slavného amerického města budou v plnohodnotném pokračování příběhu spisovatele Alana Wakea nějakým způsobem využity. Nezapomínejme ale na to, že v New Yorku se odehrává také první i druhý díl trilogie Max Payne, přičemž v něm najdeme rovněž budovu Oldest House, dějiště série Control. Pohyby hratelné postavy ve scéně navíc nejvíc připomínají právě hlavní hrdinku Control Jesse Faden. Příslušné záběry proto doporučujeme brát spíše jako kuriozitu než jako ukázku konkrétní lokace, kam se v některé z výše zmíněných her s jistotou podíváme.

Alan Wake 2, o jehož vydání na všech platformách se postará divize Epic Games Publishing, vyjde do konce letošního roku ve verzi pro PC (Epic Games Store), Xbox Series X|S a PlayStation 5. Control 2 a projekt Condor, jež vznikají ve spolupráci s 505 Games, dosud nemají stanovený termín vydání. Stejně je na tom Max Payne 1 & 2 remake, který vydá Rockstar Games. V Remedy pak pracují ještě na kooperativním free-to-play počinu s pracovním označením Vanguard, ten ale využívá engine Unreal od Epicu, nikoliv Northlight, a jako jediný vyjde zásluhou čínského Tencentu i na mobily.