Je to už řada let, co PC verze Assassin's Creed 2 od Ubisoftu způsobila značné pozdvižení kvůli požadavku protipirátské ochrany hry na trvalé připojení k internetu, přestože šlo o singleplayerovou záležitost. Od té doby se v herním průmyslu leccos změnilo a mnozí hráči přijali věci, které by dříve byly považovány za nepřijatelné, za samozřejmost. Nutnost trvalého internetového připojení pro hraní o samotě ale stále patří mezi věci, které se v jistých kruzích nesetkávají s nadšením. A pokud se i vám něco takového nelíbí, asi byste se měli mít na pozoru v případě upírské střílečky Redfall od Bethesdy a studia Arkane.

Jak už víme, Redfall bude možné hrát nejen v online kooperaci až čtyř hráčů, ale také o samotě, přičemž sólo režim má připomínat předchozí projekty Arkane, mezi něž patří série Dishonored, Dark Messiah of Might & Magic nebo Prey z roku 2017. V oficiálním přehledu otázek a odpovědí, který je nyní k dispozici na webu hry, však Bethesda uvádí, že Redfall vyžaduje trvalé internetové připojení nejen pro kooperaci, ale také pro hraní v singleplayeru.

Důvod tohoto požadavku neznáme, zatím ale vše nasvědčuje tomu, že nesouvisí ani tak s bojem proti pirátům jako spíše s řešením ukládání herního postupu. Poukazuje na to nejen skutečnost, že trvalé připojení k internetu je vyžadováno na PC i na Xboxu Series X|S, ale také nutnost mít založený účet Bethesda.net. Bez něj si Redfall také nezahrajete, přičemž nám mimo jiné připomíná, že i když ji nyní vlastní Microsoft, Bethesda jakožto vydavatel stále funguje a prozatím operuje víceméně stejně jako dříve. Jen aktuálně nesmí vydávat nové hry na konzolích od Sony a Nintenda.

Je tedy otázka, jak přesně bude v Redfallu fungovat ukládání pozice a postupu a do jaké míry bude provázáno se servery Bethesda.net. K účtu Bethesdy se totiž můžete přihlásit v téměř každé hře, kterou společnost v posledních letech vydala, včetně nedávno vydané singleplayerové pecky Hi-Fi RUSH. Většinou jde ale o zcela dobrovolnou činnost, přičemž účet Bethesda.net je skutečně vyžadován jen pro přístup k online prvkům nebo k výhradně online titulům, jako je třeba Fallout 76. Podrobnosti se nejspíš dozvíme až při vydání.

Už nyní je ale jisté, že o možnosti tradičního offline režimu v souvislosti s Redfallem mluvit nelze. Takže jestli jste čekali na okamžik, kdy bude na místě určitá míra nejistoty a obav, že se bude opakovat průšvih v podobě kooperativního hnoje jménem Wolfenstein: Youngblood, na jehož vzniku se podíleli i vývojáři z Arkane, teď ten okamžik zřejmě přišel. Problémy nepovedeného spin-offu série Wolfenstein, jehož vývoj mělo na starosti primárně švédské studio MachineGames, sice sahaly mnohem dál než k nutnosti internetového připojení a účtu Bethesdy, ale jak se zdá, pro nepříjemné podobnosti možná nebude třeba chodit moc daleko.

Proto doufejme, že si Bethesda řádně ohlídá stabilitu serverů. Jestliže nebudeme moci před případnými technickými problémy s kooperací utéct do singleplayerového módu, bude nejspíš ostrov Redfall peklem nejen pro jeho obyvatele a oběti upírské invaze, ale i pro nás hráče.