Studio Void Interactive, které stojí za vývojem taktické střílečky Ready or Not, se v posledních dnech těší velkému zájmu hráčů o Supporter edici, která zajišťuje přístup do alfa verze hry. Hlavním důvodem pro tuto poptávku jsou gameplay záběry na internetu, které se objevily po konci embarga na PvE a kooperační obsah hry. Tato videa nadchla většinu fanoušků série SWAT a starých dílů Rainbow Six.

HRA JE VE VÝVOJI UŽ OD ROKU 2016

Pomalý vývoj hry většinou nesvědčí o hladkém průběhu samotného procesu a napovídá, že hra se potýká s vážnými problémy. To však neplatí pro Ready or Not. Titul byl oficiálně oznámen v červenci roku 2017 a v průběhu dalších tří let vývojáři s odstupy několika měsíců informovali fanoušky prostřednictvím vývojářského blogu. V něm psali o pokroku, mechanikách a změnách, která hra za daná období podstoupila.

Důvod pro pomalý vývoj v tomto případě je menší tým, který se na vzniku podílí. S blížícím se příchodem hry na Steam (produktová stránka je už připravena) a potvrzením vydavatele (Team17) vývojářské blogy z webových stránek bohužel zmizely.

PVE gameplay z Alpha verze bez komentáře.

Už oznamující trailer, který vyšel před pěti lety, vypadal opravdu skvěle, ale jak tomu bývá, tak hra se vždy prezentuje lépe, než jak nakonec vypadá, a to platí i pro tento titul. Zpřístupnění první alfa verze, kde byla možnost si vyzkoušet multiplayerové PvP, vneslo do života fanoušků kapku skepticismu. Hra kupodivu neměla moc problémů, ale hlavním důvodem pro negativní reakce hráčů byl fakt, že nedostali to, co chtěli. Vývojáři to pocítili velmi tvrdě a nestává se často, aby představa hráčů o taktické úrovni hry tak ovlivňovala názor lidí. Možná i to je důvod, proč už několikrát došlo k odložení data vydání.

Komunita, která se kolem Ready or Not utvořila, chce taktickou kooperační akci, kde každé špatné rozhodnutí vyústí ve zraněného policistu, a právě proto je také většina skalními fanoušky série SWAT. Například Rainbow Six Siege se na začátku svého vývoje ubíral podobným směrem jako Ready or Not, ale postupem času sklouzl do arkádového stylu, který má větší zastoupení hráčů. Toho se fanoušci Ready or Not bojí a právem. Naštěstí je vidět, že se Ready or Not silně inspiruje sérií SWAT, a tak si dovolím prohlásit, že i když to tak při první alfa verzi nevypadalo, není se čeho obávat.

PROČ SE NA HRU TĚŠIT?

V očích veřejnosti je tento titul pokračováním slavné série SWAT, jejíž sláva skončila po vydaném SWAT 4 (rok 2005). Do dnešního dne se najdou komunitní servery, kde partička čtyř až osmi kamarádů v roli policejního zásahového týmu po večerech provádí zásahy v klubech, bankách, benzínových stanicích a domech plných ozbrojených výtržníků a ohrožených civilistů. Jakožto organizovaný tým musí zabezpečit budovu a nastolit pořádek. Pracovat v boji na blízku v těsných chodbách, chodit od dveří ke dveřím se záhadným tušením, že za těmi dalšími je několik ozbrojenců, je přesně to, díky čemu se všichni těší na Ready or Not.

Přitom na rok 2005 měl SWAT 4 každý průběh mapou úplně jiný. Rozmístění rukojmích, ozbrojenců a zraněných bylo při každém zapnutí stejné mapy jiné. To byl skvělý způsob, jak hru udržet svěží a neohranou. Důraz na spolupráci hráčů a snažení se projít mapu bez jediné ztráty na životě je skvělý recept pro úspěšnou kooperační střílečku. Proto není divu, že se komunita utrhla ze řetězu, když VOID Interactive ukázalo přesně to, co všichni chtějí.

Dalším důležitým detailem je, že tvůrci spolupracovali s policejními týmy po celém světě, aby vytvořili pravidla boje a systém bodování, které jsou náročné a zároveň realistické. Jejich cílem je posunout laťku realismu a přinést hráčům dynamickou akci z pohledu první osoby.

Postup si budete moci zorganizovat a stanovit strategii prostřednictvím plánu a briefingu mise a poté úkol provést v reálném čase. K dispozici budete mít užitečné vybavení v podobě balistických štítů, beranidel, taktických žebříčků a dalších. V neposlední řadě si na pomoc můžete přivolat odstřelovače a vyjednávače.

Kromě kooperace, na níž je pochopitelně kladen důraz, nebude chybět singleplayer. V něm se stanete důstojníkem a budete velet týmu umělé inteligence. Ta má být chytrá.

BRZY NA STEAMU

Supporter edice se v současné době prodává za 119,99 dolarů (cca 2700 Kč), zatímco standardní je za 39,99 dolarů (cca 900 Kč), ovšem ta zaručuje přístup pouze do bety, která není ještě dostupná – a pravděpodobně ještě delší dobu nebude.

Dobrou zprávou je, že do konce letošního roku chtějí vývojáři přejít na Steam v rámci Early Access, aby mohli distribuovat další klíče.