Pokud jste hráli thriller Alan Wake ve verzi pro PC, nejspíš jste narazili alespoň na jeden ze tří QR kódů, které jsou k nalezení v první, druhé a čtvrté kapitole. V originální verzi hry pro Xbox 360, která vyšla v roce 2010, byly na jejich místě speciální Microsoft Tagy, jež vás po naskenování mobilním telefonem přesměrovaly třeba na telefonní číslo doktora Emila Hartmana, jedné z důležitých postav herního příběhu, nebo na webové stránky mobilního operátora Verizon, kde jste si mohli stáhnout téma pro Xbox Live.

Obsah Microsoft Tagů však přestal být relevantní ještě před vydáním PC verze, a tak je nahradily QR kódy. Ty po naskenování odkazují na facebookovou stránku originální hry, vtípek spojený s kreativním ředitelem studia Remedy Samem Lakem, který se stále rád tváří jako originální Max Payne, a na nesmyslné výmluvy z doby, kdy Microsoft zrušil PC verzi Alana Wakea, jež byla původně vyvíjena společně s tou pro Xbox 360 (port pro osobní počítače, kterého jsme se v roce 2012 dočkali, vznikl v režii Remedy a bez účasti Microsoftu).

Díky remasteru však Alan Wake zamířil na více platforem než kdy dřív, a tak ani originální QR kódy, vztahující se především k originální PC verzi, již nejsou aktuální. Vývojáři z Remedy je proto aktualizovali, a přestože hra vychází dnes o půlnoci, někteří hráči ji samozřejmě hrají už nyní. A tak už nyní víme, co přesně nové QR kódy nabízí, přičemž na jejich cíl se mohou podívat i ti, kteří remaster nehodlají pořídit. Jedná se totiž o tři videa, která by mohla fanoušky potěšit.

Pokud chcete QR kódy a obsah, na nějž vás přesměrují, objevit sami při hraní, raději dál nečtěte ani nescrollujte. Ostatním však můžeme prozradit, že kódy odkazují na tři videa, která nabízí nové střípky z příběhu samotného Alana Wakea, konkrétně z doby po událostech hry, kdy je známý spisovatel uvězněn pod hladinou jezera Cauldron. Jinými slovy, přestože Alan Wake Remastered zachovává kompletní příběh originální hry a nijak jej nerozšiřuje ani neupravuje, QR kódy jsou malá výjimka.

Na první pohled videa připomínají hrané sekvence, s nimiž jste se mohli setkat při hraní DLC AWE pro Control, v němž Alan Wake také figuruje. A je více než očividné, že byla vytvořena právě během vývoje AWE. Přesto byste je v Control hledali marně. Jedná se zkrátka o nové střípky, v nichž Alan Wake popisuje okolnosti pobytu v temném vězení, způsoby, jakými hodlá uniknout, nebo spoléhání na příběhy detektiva Alexe Caseyho, který je protagonistou Wakeových knih a nenápadným odkazováním studia Remedy na sérii Max Payne.

Nové sekvence jsou tedy v první řadě easter eggy, drobným obohacením příběhu za hranice remasteru a Control. Nebo snad ne? V prvních dvou videích bychom hledali větší význam poměrně těžko, maximálně možnost znovu vidět hlavního hrdinu v době po událostech původní hry a remasteru. Ve třetí pasáži však Alan Wake hovoří o nahém muži, který se zbaven vzpomínek dostane uprostřed noci na břeh jezera Cauldron. Muži, jehož prázdná mysl je zároveň prázdnou stránkou, na kterou bude napsán jakýsi hororový příběh. A protože si vzpomíná pouze na temnotu a cítí stíny, jež na něj doléhají, uteče do lesa vstříc osudu horšímu než smrt.

Zní to jako popis událostí, kterými by mohl začínat druhý díl, že ano? V tuto chvíli ale samozřejmě nikdo nepotvrdil, že jsme právě svědky prvního oficiálního lákadla na dlouho vyhlížené plnohodnotné pokračování. Spekulací o tom, že se Alan Wake 2 chystá a že ho stejně jako remaster původní hry financuje a vydává Epic Games Publishing, se však v posledních měsících objevilo víc než dost. Zatím tedy berte tři krátká videa jako bonus, na který se v této novince můžete snadno podívat i v případě, že remaster nepořídíte. Ale rozhodně je tu možnost, že odkazují na něco většího.

Alan Wake Remastered vyjde 5. 10. letošního roku na PC, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X|S a Xbox One. PC verze bude k dostání pouze přes Epic Games Store.