Studio Motive dnes ve streamu ukázalo první gameplay záběry z remaku survival hororu Dead Space. Se známým inženýrem Isaacem Clarkem se vracíme do strašidelných chodeb vesmírné těžařské lodi USG Ishimura.

Záběry pocházejí z velmi, velmi, velmi raného vývoje. Prezentují zejména atmosféru, které chtějí tvůrci docílit. Na první pohled je vidět velký grafický posun oproti originálu z roku 2008 pro PC, Xbox 360 a PlayStation 3. O něm svědčí i srovnání přímo ve streamu. Viděli jsme zejména jiné nasvícení a více detailů, včetně detailů na zádech Isaaca, kde nadále najdeme neonový pruh značící zdraví hlavního hrdiny.

Těšit se můžeme na krvelačné mutanty, kterým budeme sekat končetiny i hlavy. Opět máme čekat strašidelný zážitek plný bojů a snahu o přežití proti zmutované posádce. Stěny budou postříkané krví, světla budou poblikávat a do toho děsivé výkřiky těchto nestvůr. Jinými slovy, předělávka zůstane věrná původní hře. Současně se hodlají tvůrci poučit z chyb a hru modernizovat pomocí nejmodernějších technologií se zachováním DNA Dead Space, ať už jde o zvuky dveří, zvuk health baru, zvuky nestvůr...

V Motive mimo jiné zapracovali na tom, jak budou nestvůry vypadat a jak se budou při zásahu deformovat a jak se bude od nich oddělovat maso. Kromě čelisti může dojít například k odstranění masa a vykouknutí kosti. Fuj! Tento systém je zcela nový. Přepracován byl také systém, jak jednotlivé zbraně poškozují nepřátele. Každý nepřítel má zcela nový model poškození, každá jeho část bude reagovat na poškození jinak.

Vše můžete vidět v galerii níže.

Autoři nemají v plánu žádné dlouhé úseky. Touto demonstrací chtějí získat první zpětnou vazbu komunity a poskytnout fanouškům náhled na to, jak k vývoji přistupují. Zopakovali, že nebudou žádné mikrotransakce.

Velkou výzvou pro ně je zachovat dobré aspekty původní hry (například tempo) a zároveň ji dále vylepšit. Mezitím se nám naskytl pohled na terapeutickou místnost s nulovou gravitací (také k vidění v galerii). Mechanika nulové gravitace byla v remaku přepracována a umožňuje volný 360stupňový pohyb. Je navíc obohacena o trysky z Dead Space 2. Připravit se máme na nové cesty a prostředí s novými výzvami.

Základní příběh Dead Space se nezmění, nadále zůstává základní témata a postavy. Přesto chtějí vývojáři více zasadit hru do světa Dead Space a vytvořit bohatší příběh.

Isaaca opět namluví Gunner Wright. To ale neznamená, že protagonista bude ukecaný. Izolace a ticho jsou pro atmosféru klíčová. Isaac bude mluvit jen tehdy, když na něj někdo promluví, nebo v situaci, kdy by bylo divné mlčet.

Remake Dead Space nemá stanovené datum vydání. Ve vývoji je pro PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Novinář Jeff Grubb nedávno tvrdil, že EA plánuje uvedení na trh na podzim příštího roku. K vydání se Motive zatím nevyjádřilo, dozvěděli jsme se, že se na hře začalo pracovat před necelým rokem a právě začíná produkce.