Druhý den FarmConu 21 byl pro fanoušky Farming Simulatoru velmi důležitý, studio Giants Software ukázalo první záběry z hraní připravované hry Farming Simulator 22. Během živého streamu vývojáři titul přímo hráli. Později zveřejnili důležité úseky streamu, aby se na gameplay záběry mohl podívat každý.

V prvním videu si všimnete vylepšeného listí a dynamické reakce větru na plodiny – například pšenice se ohýbá. Dále vylepšených textur s dynamičtějším terénem (psali jsme o tom zde), nové značně pneumatik Continental, vylepšených animací a zvuků, stejně tak dvou nových funkcí: ručního řazení a automatického náklonu a výšky lišty u kombajnu a dalšího vybavení.

Ruční řazení bylo demonstrována na traktoru John Deere 7810, který se připojuje k flotile více než 400 strojů. Všimněte si také nových animací postav: otočení klíčkem při startování, sešlápnutí spojky a pohyb ruky a řadicí páky při řazení. Ano, jsou to detaily, ale přesně tyhle detaily si komunita žádá.

Žací lišty a některá další zařízení rozpoznají výšku terénu a dojde k automatické úpravě úhlu horizontálního sklonu. To by se mělo projevit zejména na svazích. Efekt není čistě vizuální, měl by zabránit tomu, aby na strmých svazích nedocházelo ke ztrátě kontaktu žací lišty a dalších strojů se zemí. V předešlých dílech Farming Simulatoru to mělo za následek špatnou funkci stroje a zasekávání o zem.

Všimněte si, že staré 2D efekty byly nahrazeny novými 3D efekty. Mlátička víří prach a nečistoty, stébla pšenice se ohýbají atd.

Přečtěte si také: Detaily o střídání ročních období a polích ve Farming Simulatoru 22

Je škoda, že tvůrci nešli dál a nepřipravili skutečně dynamický terén, do něhož by se bořila kola těžkých strojů. Konkurenční Cattle and Crops to má a o off-road simulacích MadRunner a SnowRunner nemluvě. Přitom komunita je ohledně dynamického terénu stále hlasitější.

Druhé video se více zaměřilo na nové textury země při práci na poli a jejich vliv na hratelnost. K vidění byl Claas Xerion Sedlo Trac (bonus k předobjednávce), nový kravín od Rudolfa Hörmanna, vylepšená aplikace kejdy a další novinky. Mimo jiné sila značky Unia. Ta bude možné různě přizpůsobovat.

Tady je vhodné se chvilku pozastavit. Zatímco dříve bylo jedno, zda použijete kultivátor nebo pluh, nyní má volba přímý vliv na následující sklizeň. Pomocí kultivátoru se sláma přimíchá pod půdu těsně u země. Slouží jako přírodní hnojivo a může mít pozitivní vliv na výnos příští sklizně. Ovšem je nutné s kultivátorem vyjet na pole co nejdříve. Proč? To už tvůrci neřekli. Snad nedojde k tomu, že sláma jen tak sama od sebe zmizí.

Vraťme se ještě ke kravínu. Detaily o chovu zvířat zatím chybí, ale ze záběrů lze vyhodit, že krávy jsou dynamičtější a mají rozdílné animace, respektive se každé zvíře jinak chová. Důležitou novinkou pro hráče je možnost otevřít vrata.

Co se vylepšených zvuků týče, nejde pouze o zvuky motorů, ale také dalších maličkostí. Kupříkladu šrouby třístranného sklápěče zaskřípou a je slyšet, jak se kovy o sebe třou, a nakonec hlasitě zapadnou na své místo. Před výrobními budovami jsou slyšet zvuky zpracovávání dodaného zboží. Dříve jsme takové zvuky ve hře neslyšeli.

Třetí video je věnováno dalším drobkům o výrobních řetězcích, které jsou obohaceny o gameplay záběry, včetně důležitého menu se všemi potřebnými informace.

Při prezentaci se Giants Software zaměřili na zpracování pšenice na mouku a následnou výrobu v pekárně. Pšenici je nutné převést do mlýna, kde se zpracovává na mouku. Kromě přenice můžete dodávat také ječmen, oves nebo proso. Příslušné sklady výrobních budov jsou omezené - sklizeň tedy nelze skladovat přímo ve mlýně.

Výrobní řetězec může být plně automatizován: Po zpracování zrna na mouku může být zrno v případě potřeby přepraveno přímo do požadované pekárny. Měli byste mít možnost sami rozhodnout, které pekárny budou zásobovány.

Pekárnu a další výrobní budovy můžete spravovat také na dálku prostřednictvím rozhraní pro správu. Případně se můžete dostavit před budovu a výrobu sami řídit. Nejsložitější bude výroba dortů. Kromě mouky budete potřebovat cukr, mléko, vejce, máslo a jahody.

Způsob pěstování jahod však zůstává nejasný. Jahody dosud nebyly zavedeny jako oficiální ovoce. Předpokládá se, že si je můžete vypěstovat sami ve skleníku.

V multiplayeru si může každý hráč koupit výrobní budovu, případně si ji postavit. Ostatní hráči pak mohou dodávat zboží a dostávají za to zaplaceno. V současné době není známo, zda se budovy budou lišit stylem. Jak víme, Farming Simulator 22 zahrne evropskou a americkou mapu, ovšem na americké mapě Elmcreek byla pekárna v evropském stylu.

Další den FarmConu se dozvíme více o třech nových plodinách (réva vinná, olivy a proso), různých možnostech úprav a vylepšení zvuků. Ty jsme zaslechli už při těchto třech videích.

Farming Simulator 22 vyjde 22. 11. letošního roku s českými titulky. Zahrát si budete moci na PC, Mac, PS5, Xbox Series X/S, PS4, Xbox One a Stadia.