Vývoj her pro PlayStation 5 je snadný a zábavný, cituje bývalý generální ředitel SIE Worldwide Studios programátory, s kterými Sony spolupracuje. Neopakují se tak problémy, kterými museli programátoři čelit při vývoji her pro PlayStation 3.

U návrhu PS3 udělala Sony mnoho chyb, které ztížily vývojářům práci při vývoji her. V novém rozhovoru pro japonský magazín Dengeki PlayStation to přiznal Shuhei Yoshida, jenž nově zodpovídá za vztahy s nezávislými tvůrci. Sony nechce tyto chyby opakovat, proto už PS4 byla k vývojářům přívětivější, respektive otevřenější platformou. Tato strategie pokračuje u nové generace PlayStationu.

Důkazem jsou nadšené reakce ze strany různých programátorů, které Yoshida přímo nejmenoval. Ti měli prohlásit, že vývoj her pro PS5 nikdy nebyl na konzolích tak snadný. Díky tomu se mohou plně soustředit na svou práci a nemusí řešit hardwarové komplikace. To vše má urychlit vývoj.

Na druhou stranu se objevují obavy. Významnou roli u nové generace PlayStationu a Xboxu budou hrát speciální SSD disky, které zrychlí načítání her a de facto vymažou obrazovky s načítáním. To ale může být problém při portu na počítače, kde SSD disky nejsou ještě standardem. Stále máte počítačové sestavy a notebooky s klasickým HDD.

Problém může nastat u her, které díky SSD disku budou mít na konzolích větší a detailnější světy. Optimalizace hry pro počítače se starým harddiskem je pak komplikací. Může se tak v budoucnu stát, že PC hry budou vyžadovat SSD. Kupříkladu Mike Ybarra, viceprezident Blizzardu (dříve pracoval pro Xbox), nedávno uvedl, že díky SSD dokáže PS5 překonat počítač v rychlosti zpracování dat - za předpokladu, že na PC je běžný pevný disk. Vypadá to, že Ybarra se dostal k devkitu PS5. Podobně před několika měsíci hovořil Mark Cerny, hlavní architekt PlayStationu.

Když už jsme u toho, tak nové spekulace zase zmiňují výkon PlayStationu 5. Ten má být nižší než u konkurenčního Xboxu Series X, což má Sony dovolit prodávat konzoli za 399 euro, zatímco Microsoft tu svou bude mít údajně za 499 euro. Předtím se ale říkalo, že vývojová verze PS5 je výkonnější než devkit nového Xboxu.

Tak uvidíme, jak to celé bude. Možná se nové informace dozvíme příštím měsíc na CES 2020 v Las Vegas. Sony totiž láká novináře na to, že na veletrhu CES představí jedinečnou vizi budoucnosti, kterou spojuje kreativita a technologie. Ta má přinést nové pocity a emoce. Otázkou zůstává, zda bude konference Sony zaměřena na značku PlayStation. Japonská společnost se v Las Vegas objevuje pravidelně, ale většinou prezentuje své chytré mobilní telefony a televize.