Na oficiálním twitterovém účtu Ghost of Tsushima se včera oslavovalo více než 8 milionů prodaných kusů (informovali jsme ve Stručně). Na radostnou novinku samurajské PlayStation exkluzivity reagoval šéf vývoje Days Gone. Jeff Ross ale nesdílel radost, místo toho prohlásil, že podobné prodeje u jeho hry byly považovány za zklamání a neumožnily pracovat na pokračování.

Ross opustil studio Sony Bend devatenáct měsíců po vydání Days Gone. V té době měla post-apokalyptická příběhová akce s nakaženými prodáno přes 8 milionů kusů. O další milion se později postaraly prodeje na Steamu a něco určitě přidal i Epic Games Store. Přesto ale manažeři Sony přesvědčovali vývojáře, že selhali, že Days Gone není úspěšnou hrou a nemá smysl se věnovat pokračování.

Samurajská akce Ghost of Tsushima spatřila světlo světa v červenci 2020. Hranici 8 milionů kusů překonala necelých osmnáct měsíců po vydání, což je podobně jako u Days Gone. Ross tak nechápe, že v případě jedné hry je to úspěch, zatímco u druhé neúspěch.

Připomeňme, že loni si bývalý šéf vývoje Days Gone stěžoval, že za neúspěch mohou hráči, kteří si hru kupovali ve slevě, a ne za plnou cenu. A tady je pravděpodobně zakopaný pes. Zatímco Ghost of Tsushima se stala nejrychleji prodávanou novinkou v historii Sony, když se za pouhé tři dny prodalo více než 2,4 milionu kopií, tak v případě Days Gone společnost mlčela.

Už to signalizuje, že prodeje Days Gone nakoply až slevy. Dalším nezanedbatelným rozdílem je hodnocení. Ghost of Tsushima má na Metacriticu průměrné hodnocení 83 procent, zatímco Days Gone pouze 71 %. Za pozornost stojí další zajímavost. Ghost of Tsushima do března 2021 dohrálo více než 50 % majitelů hry, v případě Days Gone je to 34 %.

Jaká je budoucnost obou značek? Ghost of Tsushima bude mít filmovou adaptaci a je více než pravděpodobné, že se dočkáme i pokračování hry. Plány na Days Gone 2 byly vhozeny do koše a ve studiu Sony Bend pracují na nové značce.

Server Bloomberg na jaře minulého roku informoval, že v Sony Bend chtěli na Days Gone 2 začít pracovat v roce 2019, ale požadavek byl zamítnut. Společnost Sony pak měla vývojáře rozdělit na dva týmy a přidělit jim dva projekty od Naughty Dog - multiplayerovou hru (pravděpodobně samostatný multiplayer The Last of Us) a nové Uncharted, o němž se v minulosti několikrát spekulovalo, pod dohledem Naughty Dog.

Někteří zaměstnanci kvůli odebrání autonomie odešli ze Sony Bend a vedení studia si údajně stěžovalo u Sony a požadovalo, aby na Uncharted nemuseli pracovat. Prý se měli bát, že budou pohlceni Naughty Dog. Začátkem minulého roku dostali možnost věnovat se nové originální hře.