Společnost Sony včera oznámila dlouho očekávané spojení služeb PlayStation Plus a PlayStation Now do jedné verze nového PlayStation Plus. Generální ředitel Jim Ryan u této příležitosti vysvětlil postup firmy a prozradil, na co se mohou hráči na konzolích PS5 a PS4 těšit.

Detaily o třech stupních předplatného PlayStation Plus jsme vám přinesli zde. Teď se budeme věnovat pouze tomu, co Ryan řekl zajímavého.

Z předchozích prohlášení zástupců Sony i zpráv od insiderů bylo jasné, že nová verze PS Plus nezahrne nové hry v den vydání. Minimálně ne ty, které vytváří početné týmy v rámci PlayStation Studios. Podle názoru Ryana by tím mohly jejich hry utrpět a Sony by do nich nemohla investovat potřebné peníze. To je zároveň největší rozdíl ve srovnání s konkurenční službou Game Pass od Microsoftu.

„Cítíme, že se nacházíme v dobrém cyklu s našimi studii, kdy investice přinášejí úspěch, který umožňuje další investice, jež přinášejí ještě větší úspěch. Tento cyklus se nám líbí a myslíme si, že se líbí i našim hráčům,“ uvedl Jim Ryan v rozhovoru pro Games Industry.

„Jak dobře víte, v minulosti jsme se nevydali cestou, abychom nabízeli naše hry v předplatném v den vydání. Ani s touto novou službou to nehodláme udělat. Máme pocit, že kdybychom to udělali s hrami, které vytváříme v týmech PlayStation Studios, tak by se tento příznivý cyklus přerušil. Úroveň investic, které vkládáme do našich studií, by nebyla možná a myslíme si, že by se to odrazilo na kvalitě her, které vytváříme, a hráči by o to nestáli.“

Šéf PlayStationu tvrdí, že pouze prodej her za plnou cenu, a pravděpodobně za nový cenový standard, umožňuje PlayStation Studios přinášet nejvyšší kvalitu. To je v rozporu s myšlenkou Microsoftu a jeho Game Passem. Na druhou stranu podobný názor jako Sony má více vydavatelů, kteří se zdráhají umístit své drahé AAA hry v den vydání do předplatitelských služeb. Protiargumentem je, že nejnovější hry ve službách jako PS Plus a Game Pass potenciálně rozšiřují publikum. Ze dne na den může mít vaše novinka desítky milionů hráčů, a pokud má vaše hra i další formy monetizace, pak je potenciál příjmů značný.

SITUACE SE ALE MŮŽE ZMĚNIT

„Svět se mění tak rychle, že nic není navždy. Kdo by si ještě před čtyřmi lety pomyslel, že se AAA hry pro PlayStation budou vydávat na PC? Začali jsme s tím loni s Horizon Zero Dawn, pak s Days Gone a nyní s God of War – velmi vybroušenou a dobře vytvořenou PC verzí této hry. Měli jsme velký kritický i komerční úspěch a všichni se smířili s tím, že se to stane, a nevadí jim to. Když se podívám čtyři roky zpátky, myslím, že by to nikdo nepředpověděl. Proto nechci v této fázi nic předjímat. Dnes mluvím pouze o přístupu, který budeme uplatňovat v blízké budoucnosti. V současné situaci nemá smysl měnit náš vydavatelský model. Ale jak všichni víme, v tomto odvětví se věci mohou velmi rychle změnit,“ dodal Ryan.

Podle nejnovějších informací mají služby PlayStation Plus a PlayStation Now dohromady 50 milionů předplatitelů. 75 procent předplatitelů PS Now si platí také PS Plus, takže spojení obou služeb dává smysl. Otázkou zůstává, kolik předplatitelů po spojení a možnosti zaplatit si jeden ze tří úrovní předplatného zůstane. Tady se hodí zmínit, že Game Pass má 25 milionů lidí (údaje z ledna 2022).