Ve spojení s akvizicí Activisionu Blizzard společností Microsoft se nejvíce mluví o Call of Duty a obavách, zda v budoucnu bude tahle známá akční série vycházet na konzole PlayStation.

Pokud si někdo myslel, že Microsoft utratí rekordních 68,7 miliardy dolarů hlavně kvůli Call of Duty, tak to by se Xboxu ani v dlouhodobém horizontu tolik nevyplatilo. Americká firma si všímá něčeho jiného, co je mnohem důležitější a má mnohem větší potenciál, prozradil Phil Spencer v rozhovoru pro Bloomberg.

Řeč je o mobilních hrách, které hraje více než 1,5 miliardy lidí. Jde tak s přehledem o největší herní platformu a Microsoft chce být pochopitelně na ní více aktivní. A právě o to se postará Activision Blizzard, respektive studio King.

Autoři série Candy Crush, Crash Bandicoot: On the Run! a dalších mobilních hitů si připsali 82 procent veškerých tržeb Activisionu Blizzard v posledním fiskálním čtvrtletí. Nehledě na to, že Diablo Immortal dokázalo za pouhých osm týdnů vygenerovat 100 milionů dolarů.

Dalším pádným důvodem je Blizzard a jeho známé hry na počítači. Snaha Microsoftu je tedy prosadit se na mobilech a nadále růst na PC, a to vše ve spojení s předplatným Xbox Game Pass a PC Game Pass.

Už v roce 2020 se Activision vyjádřil, že má zájem o vytvoření mobilních adaptací všech svých významných franšíz. V budoucnu tak dle všeho můžeme očekávat ještě více titulů pro chytré telefony a tablety s operačními systémy Android a iOS. Jen doufejme, že nebudou stavět tolik na mikrotransakcích.

Menší výhodu pak mají představovat další hry ve zpětné kompatibilitě Xboxu Series X/S a Xboxu One. Tvrdí to insider Shpeshal_Nick. Fanoušci doufají, že by mohlo jít o klasické verze her Crash Bandicoot a Call of Duty.