GOG se již několik čtvrtletí potýká s finančními problémy a klesajícími zisky, což přimělo CD Projekt k reorganizaci digitálního obchodu a návratu k duchu jeho počátků. GOG už nebude obecným digitálním obchodem, místo toho bude hráčům nabízet pečlivě a ručně vybrané hry.

„Nedávno jsme podnikli kroky ke zlepšení finanční situace,“ uvedl na marko GOGu před investory finanční ředitel CD Projektu Piotr Nielubowicz. „Především jsme se rozhodli, že se GOG musí vrátit ke své hlavní činnosti, tedy nabízet pečlivě vybrané hry s filozofií anti-DRM. V souladu s tím dojde ke změnám ve struktuře týmu.“

GOG by měl zmenšit svůj katalog, nabízet pouze pečlivě a ručně vybrané hry a zachovat filozofii digitálních titulů bez protipirátské ochrany. Na přesnější informace o reorganizaci online platformy CD Projektu si musíme počkat.

V součtu posledních tři čtvrtletí vykázal GOG ztrátu 2,21 milionu dolarů, zatímco ve stejném období minulého roku byl zaznamenán zisk 1,37 milionu dolarů.

GOG byl spuštěn v roce 2008 jako Good Old Games, platforma postavená na prodeji těžko dostupných klasických her bez DRM. Od té doby se z ní stal univerzálnější obchod s novými hrami jiných studií i interních her studia CD Projekt RED, včetně Zaklínače 3 a Cyberpunku 2077. Největší rozdíl ale přinesla online služba GOG Galaxy, která spojila ostatní klienty.