Microsoft v rámci svého Ability Summitu 2022 představil novou řadu adaptivního příslušenství pro počítače. Společnost také promluvila o sdílení zdrojů, aby hry byly přístupnější.

Téměř čtyři roky po prezentaci dobře hodnoceného adaptivního ovladače pro Xbox přichází Microsoft s novou řadou příslušenství pro počítače, která se soustředí na přístupnost.

Nová řada má zajistit vysoce přizpůsobivý a snadno použitelný ekosystém, který zahrnuje adaptivní myši, adaptivní tlačítka a adaptivní hub. Ten umožní rozšířit první dvě zařízení o příslušenství vytištěné na 3D tiskárně a přizpůsobit si myši a klávesnice tak, aby co nejlépe vyhovovaly dotyčným hráčům.

Nové adaptivní příslušenství bude možné použít se Surface Pro a počítači s operačním systémem Windows, na trh se dostane někdy během letošního podzimu.

S touto novinkou jde prohlášení Sarah Bond. Korporátní viceprezidentka pro hry v Microsoftu zopakovala, že ve společnosti chtějí přinést hry všem hráčům a učinit z Xboxu místo, kde se baví všichni.

Podle viceprezidentky je na světě více než 3 miliardy lidí, kteří hrají hry, a více než 400 milionů hráčů s různým zdravotním postižením. Microsoft na tyto hráče nekašle a sdílí některé zdroje, které mohou vývojáři her využít k tomu, aby jejich projekty byly co nejpřístupnější.

Microsoft spolupracuje dal dohromady Xbox Accessibility Insider League, skupinu více než 158 000 hráčů se zdravotním postižením, kteří pomáhají poskytovat zpětnou vazbu k různým funkcím.

Vývojáři mohou využít také program Microsoft Gaming Accessibility Testing Services, v jehož rámci jsou hry testovány pro přístupnost a tvůrci obdrží podrobnou zpětnou vazbu, včetně upozornění na různé funkce, obavy z možných problémů atd. Nemluvě o detailní příručce s tím, co by hry ohledně přizpůsobení měly na Xboxu a PC obsahovat.