Článek byl obohacen o další informace: Už žádné experimentování v Hangaru 13, ale návrat k osvědčené Mafii. O tom vypovídá odchod šéfa studia Hadena Blackmana, který před 7 lety firmu založil, a provozního ředitele Matthewa Urbana. Svědčí o tom i zákulisní informace od různých zdrojů.

Na začátku měsíce jsme tu měli detaily od Kotaku, které tvrdily, že nová Mafie bude prequelem a je postavena na Unreal Enginu 5. Dosavad série Mafie využívala modifikovaný engine od studia 2K Czech (dnes je součástí Hangaru 13).

Nick Baker alias Shpeshal Nick nyní tvrdí, že Mafia 4 je skutečně prequel a odehrává se na Sicílii na přelomu 19. a 20. století. Baker to řekl během posledního podcastu XboxEra.

Po tematické stránce by byla Sicílie zajímavá, ovšem přelom 19. a 20. století znamená, že si nebudeme moc užívat automobilů ani automatických zbraní. Tudíž by se tato Mafie od tradičního prvního a druhého dílu dost vzdálila.

Co budeme na Sicílii dělat? Podle Bakera se příběh zaměří na mladého Dona Salieriho, tedy na hlavu zločinecké rodiny Salieriů, pro kterou pracuje hlavní hrdina první Mafie a remaku Tommy Angelo. Hlavní hrdina má být jedním z věrných členů této mafiánské rodiny a pomoci jí převzít kontrolu nad městem.

Baker se měl od svého zdroje navíc dozvědět, že tahle Mafie bude spíše lineární hrou než plně otevřeným světem. To zapadá do konceptu prvních dvou dílů Mafie, zatímco nepovedená trojka byla spíše open-world.

Vývoj Mafie údajně řídí kancelář Hangaru 13 v britském Brightonu a má kódové označení projekt Nero. A co kanceláře Hangaru 13 v Brně a Praze? Ty nejspíš pomáhají s vývojem a mezitím chystají návrat tenisového Top Spinu.

V definitivní edici Mafie vypráví Frenk, že předtím, než přišel ze Sicílie, měl nádhernou fenu sicilského chrta. „Měla úžasnou srst. Rychlejší fenu bys nenašel. Tak jsem potkal dona. Začali jsme spolu dělat závody a sázeli jsme na ni drobáky a patrony. Nenašel se pes, který by ji předběhl. Nikdy neprohrávala. Až jednoho dne ano. Přišli jsme jen o kapesní nůž, ale dona jsme nikdy neviděl tak vytočeného,“ dozví se Tommy od Frenka v autě.

Zajímavá je ještě jedna věc, 2K Czech kdysi chtěli mnohem rozsáhlejší Sicílii. V Mafii 2 měla být mnohem větší a otevřenější. Jinými slovy, měli jsme zde v roli Vita Scaletty trávit mnohem větší množství času. Více jsme psali zde.

FANTASY A SCI-FI PROJEKT ZA 53 MILIONŮ DOLARŮ

Hangar 13 v minulosti mimo jiné zkoušeli novou značku, která měla mísit sci-fi a fantasy v otevřeném světě, kde měl nadále zůstat důležitým prvkem příběh a tradiční pohled z třetí osoby měl doplnit ten z první. Alespoň to ještě na začátku roku 2021 hlásaly pracovní inzeráty hledající nové vývojáře.

V listopadu téhož roku ovšem Take-Two tento projektu zrušila. Údajně trpěl řadou komplikací kvůli restartům vývoje, technologickým zádrhelům a problémům spojeným s covidem 19. Vydavatele měl stát 53 milionů dolarů.

NOVÁ MAFIE BYLA VE VÝVOJI UŽ DŘÍVE

Dle nepotvrzených informací byl už dříve stopnut vývoj nové Mafie. Ta se měla odehrávat v americkém Las Vegas během poloviny 70. let minulého století. Pak se ale něco stalo a přednost dostala špionážní akce Rhapsody zasazená do období studené války v Berlíně, což by i pro nás bylo lákavé. Ovšem ani ta zatím nespatřila světlo světa a neoficiálně se mluvilo o jejím konci.

Jak vidno, ve studiích Hangar 13 ztratili směr, a právě prequel Mafie může být vysvobozením.