Společnost Ubisoft v posledních týdnech čelila a čelí velké kontroverzi a řadě obvinění ze sexuálního obtěžování od několika zaměstnanců jednotlivých studií tohoto vydavatelského domu. Včetně zaměstnanců na velmi vysokých a vlivných pozicích. V důsledku celé kontroverze došlo k několika interním změnám a také propuštění tří klíčových zaměstnanců včetně Sergeho Hascoëta, jinak dosavadního kreativního ředitele společnosti, který měl na triku kreativní správu všech projektů Ubisoftu - na jeho ramenou stála všechna rozhodnutí.

V minulosti se společnost snažila rozdělit Hascoëtovu pravomoc mezi další lidi v marketingovém a redakčním oddělení, aby nepůsobily všechny hry tak podobně, ale ve finále to tomu moc neprospělo a Serge Hascoët si stále držel silnou pozici a pevnou ruku. Ta byla vidět nejen v „kreativitě” jednotlivých her, které se - poněkud nechvalně - samy sobě podobaly (velký otevřený svět, milion otazníků, levely nepřátel, však to znáte); ale také v nemožnosti riskovat.

Přečtěte si také: Ubisoft propouští tři klíčové zaměstnance kvůli obvinění ze zneužívání

Podle rozsáhlého článku Jasona Schreiera z Bloombergu měly původně příběhové složky Assassin's Creed Syndicate, Origins a Odyssey vypadat trochu jinak. Několik zaměstnanců totiž zmínilo původní plány u těchto titulů. Evie Frye z londýnského Syndicate měla mít srovnatelně velkou roli se svým mužským dvojčetem Jacobem, který je nakonec považovaný za daleko prominentnější postavu. Kassandřina odysea z předloňského Assassin's Creed Odyssey měla být zase jedinou hratelnou postavou a na výběr mezi ní a Alexiem nemělo dojít.

Největší změna ovšem nastává v případě egyptského dobrodružství Origins. Podle původních plánů měl Bayek někdy začátkem hry zemřít a po zbytek hry jsme měli hrál v roli jeho manželky. Aya tak měla být de facto hlavní postavou hry, ale nakonec tato role připadla Bayekovi a Aya byla odstrčena na pozici podpůrné postavy, kterou většinu hry pořádně ani nevidíme.

A co za těmito změnami stálo? Již zmíněný Serge Hascoët, jeden z nejdlouhodobějších zaměstnanců Ubisoftu, kterému se zkrátka nelíbila idea, že by měla mít žena větší roli než muž. Podle jednotlivých svědectví měl být Hascoët šíleně sexistický, nemravný, měl mít neustále sexuální a sexistické poznámky - v některých případech mělo dojít i na něco více fyzického. Spousta zaměstnanců ho hlásila oddělení lidských zdrojů, ale nikdy se zkrátka nic pořádného nestalo. Na nápad, že by Kassandra z Assassin's Creed Odyssey byla jediná hratelná postava, podle všeho odpověděl „to nepřichází v úvahu”.

Pokud vás celá problematika zajímá více, určitě doporučujeme Schreierovu reportáž, která se zaobírá i několika detailnějšími názory řady zaměstnanců Ubisoftu, kteří byli nedávným vyhazovem Sergeho Hascoëta, podobně jako Jason Schreier, šokováni.