Po rozpadu studia Irrational Games ležela série BioShock dlouhé roky ladem. V nadcházejících letech se má ale vrátit ve vší parádě. Vývojem bylo pověřeno studio Cloud Chamber Games.

Cloud Chamber Games se začalo formovat na přelomu let 2017/2018. Od té doby měly vznikat první koncepty nového BioShocku, na němž se podílí i několik bývalých vývojářů. Původní kanceláře v centrále 2K Games (San Francisco Bay Area) se postupně rozrostly o kanceláře v kanadském studiu 2K Games v Montréalu. Oba týmy vede Kelley Gilmore, jež téměř dvacet let pracovala ve Firaxis Games a stála u zrodů her jako Sid Meier's Civilization a XCOM.

Cloud Chamber Games nadále hledají nové zaměstnance. 17 pracovních inzerátů potvrzuje, že BioShock 4 bude mít živý otevřený svět s městským davem. Ten doplní poutavý příběh zaměřený na postavy s rozmanitostí v každé fázi hry, včetně primárních a sekundárních misí.

Inzeráty lákají na vytvoření nového systému chování umělé inteligence. Vše má být postaveno na technologii Unreal Engine 4. Celkově by se měl nový BioShock od předešlých dílů této first-person akce lišit. Ty totiž neměly úplně otevřené světy.

I přesto, že je BioShock ve vývoji několik let, tak brzy nevyjde. Společnost 2K Games plánuje uvést hru na trh za pár let pro PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Z dřívějších informací víme jedno: nevrátíme se do podmořského Rapture ani létající Columbie. Místo toho nás má čekat zcela nový svět.

Přečtěte si také: Pohlcující sci-fi RPG od otce BioShocku je v pokročilé fázi vývoje

Titul má přinést snadno naučitelný, uspokojivý, expresivní a experimentální bojový systém v reaktivním světě, který bude reagovat na činy hráče.

Ještě je dobré poznamenat pár věcí. Ken Levine (otec BioShocku) se soustředí na pohlcující sci-fi RPG v menším týmu nazvaném Ghost Story Games.