O akční stealth adventuře The Lord of the Rings: Gollum jsme už několikrát slyšeli, ale stále kromě obrázků (v nic moc kvalitě) jsme ji neviděli. To se pomalu mění. Německá společnost Daedalic Entertainment zveřejnila minutovou upoutávku, která nás vnadí na velkou prezentaci. Té bychom se měli dočkat již brzy, možná už tento týden v rámci digitálního Gamescomu.

V CG teaser traileru se podíváme do jeskyně, kde hobit Glum žije. Vidíme zbytky jídla a hlavního hrdinu, který leze ven z jeskyně, aby podnikl velké a nebezpečné dobrodružství v Mordoru. Pro hráče bude znamenat zbrusu nový příběh ze světa Pána prstenů, jehož cílem je zapadnout vedle knih J. R. R. Tolkiena.

„Náš příběh začíná paralelně s první knihou, kdy Frodo stále žije v Kraji a nic netuší. Glum v té době podnikne cestu do Mordoru a zoufale hledá Bilba Pytlíka a Prsten. Tady v podstatě začíná náš příběh,“ vysvětluje jeden z tvůrců.

Vývojáři popisují hru jako akční adventuru se zaměřením na stealth, obrovské úrovně a prostředí inspirované kresbami samotného J. R. R. Tolkiena. Tvůrci sází na mechaniku duální osobnosti. Pod tím si máme představit rozličnou osobnost Gluma, přesně tak, jak ji známe z knížek a filmů. Více tvůrci prozradit nechtěli, ale z předešlých prohlášeních se dá něco zjistit. V nich je totiž psáno o životě Sméagola před i po jeho proměně v Gluma. Příběh Gluma si máme užít z pohledu, který jsme nikdy předtím neviděli a nikdy jsme o něm nečetli. Současně ale hodlají scénáristé zůstat věrní příběhu Tolkiena. Herní designér Martin Wilkes tvrdí, že tuto skutečnost využijí pro odlehčení a současně vám takto může Glum radit a navigovat vás prostředím. Stejně tak nemá být snadné se rozhodnout, zda budete Glumem nebo Sméagolem. Přesto se ale budete muset rozhodnout.

Fanoušky Pána prstenů zřejmě zamrzí, že hlavní postava se nebude podobat Andymu Serkisovi. Vývojáři chtějí na svět přivést vlastní verzi Gluma, která se má zalíbit všem, včetně těch, kteří viděli filmy, případně četli knížky.

„Nechceme odradit lidi, kteří viděli pouze filmy. Ale zkrátka, náš Glum nevypadá jako Andy Serkis. Začali jsme s člověkem, který se změnil v Gluma a postupně jsme ho vyvinuli. Než ho prsten přetvořil, šlo o něco podobného lidské bytosti. Máme více možností pro vyprávění příběhu než filmy. Je pro nás důležité ukázat různé emoce. Potřebujeme někoho, koho byste mohli téměř milovat, a na druhé straně někoho, koho se opravdu můžete bát. A věřte mi, někdy se bát budete,“ rozpovídal se před časem senior producent Kai Fiebig pro Edge.

GLUM NEBUDE POUŽÍVAT ZBRANĚ

Hra kombinuje stealth s vertikálním parkourem. „Pokud chcete nějaké srovnání, tak můžete o hře přemýšlet jako o Prince of Persia. Je to bojová hra, ale Glum dokáže nepřátele potichu eliminovat. To ale nebude snadné a vždy budete podstupovat velké riziko. Naším cílem je, aby hráči střety pečlivě zvážili. Koneckonců, síla Gluma spočívá v mazanosti a ne boji,“ cituje IGN vedoucího designéra Martina Wilkese.

„Glum nebude používat zbraně, ale může zmást protivníky házením předmětů. V některých částech hry budete také těžit ze schopností speciálních spojenců a můžete využívat prostředí ve svůj prospěch,“ řekl dále Wilkese. Posléze hlavní příběhový designér Tilman Schanen potvrdil, že se Glum setká se známými postavami. Jaké to budou, to zatím zůstává zahaleno tajemstvím. Povětšinou ale budou hrát tyto postavy menší roli, v některých případech bude ale jejich role velmi významná.

Nahoře jsme nakousli rozdvojenou osobnost Gluma. Ta se objevila poté, co byl poškozen Jedním prstenem. Vývojáři díky tomu mohou vytvořit rozvětvený příběh, v němž záleží na rozhodnutí hráče. Hraní za Sméagola a Gluma ovlivní animace, zvuky, určité situace i dialogy. Nezmění to ale samotný závěr příběhu. Jelikož jde o preguel ke knihám Pána prstenů, tak Glum musí dosáhnout stanoveného cíle, ale cesta může být různá.

„Rozhodnutí hráčů bude mít vliv zejména na některá NPC ve hře. Některá rozhodnutí budou mít větší dopad, jiná velmi malý. Stejně jako ve skutečném životě,“ dodal Schanen. Podle Wilkese jde o druh morálního systému, který vidíme v jiných příběhových hrách, ale s tím, že zůstávají věrní postavě, respektive charakteru Gluma a Sméagola.

LINEÁRNÍ I OTEVŘENÉ ÚROVNĚ

The Lord of the Rings: Gollum je rozdělen do kapitol. V každé kapitole budou dva, tři nebo čtyři konflikty, u nichž se musíte rozhodnout, kým vlastně chcete, aby hlavní hrdina byl.

„Hra je z větší části strukturována do sad úrovní a rozbočovačů. Některé úrovně jsou zcela otevřené ve všech třech rozměrech a mohou být volně prozkoumány, zatímco jiné jsou více lineární, ale často s alternativními cestami, které hráčům například umožní proklouznout kolem některých stráží nebo riskovat parkourem,“ uvedl závěrem Wilkes.

The Lord of the Rings: Gollum má vyjít v roce 2021 pro PC, PlayStation 5 a Xbox Series X. Původně se počítalo i s verzemi pro současnou generaci konzolí.