Vedení studia BioWare se nedávno rozhodlo více se otevřít komunitě, což povede k občasnému vydávání speciálních blogových příspěvků, v nichž budou fanoušci informováni o tom, co vývojáři zrovna dělají. Tyto příspěvky zároveň poslouží k přiblížení vývoje a zákulisí titulů od BioWare a k představení povedených děl fanoušků. A jelikož je aktuálně nejblíže pokračování série Dragon Age, v dohledné době bude nejvíc pozornosti věnováno právě jemu.

Včera jsme se dočkali první takové aktualizace, která se zaměřuje na ukázku několika fanouškovských výtvorů a hlavně na přiblížení práce a povinností kreativního ředitele Johna Eplera a technického ředitele Macieje Kurowskiho. Můžeme se tedy dočíst o nutnosti stále komunikovat s týmem vývojářů nového Dragon Age a snaze poskytnout jim co nejlepší vývojářské nástroje, aby mohli být samotní tvůrci co nejvíce kreativní. Dost možná jde o nenápadnou narážku na vývoj her Dragon Age: Inquisition a Mass Effect: Andromeda, které musel na základě rozkazu vedení EA pohánět engine Frostbite od DICE. Problém ale byl, že engine nebyl na RPG dost dobře stavěný, což způsobilo značné množství problémů při vývoji, jež zaměstnanci BioWare nikdy příliš netajili.

Bohužel stále oficiálně nevíme, jaký engine vlastně další Dragon Age využije. Koneckonců nevíme ani to, jak se bude hra jmenovat a kdy přesně vyjde. Kurowski však prohlásil, že po stránce technologií tvůrci chystají některé opravdu zajímavé věci a že například berou velmi vážně zpracování postav. Proto věnovali značné úsilí tomu, aby měly postavy v novém Dragon Age víc osobnosti než v jakékoliv předchozí hře od BioWare.

Tým z BioWare zároveň potvrdil, že další Mass Effect se aktuálně nachází ve fázi raného vývoje. To ale zároveň znamená, že bude nějakou dobu trvat, než tvůrci dostanou možnost projekt naplno představit. Plnohodnotné odhalení čtvrtého dílu Dragon Age ale bude pro začátek bohatě stačit. K němu má dojít někdy během letošního roku.