Pomalu ale jistě nadchází čas nového PlayStationu. PS5 u nás v Evropě vychází již 19. 11. a my v redakci už měli možnost se na konzoli blíže podívat, včetně toho, co dokáže. Konkrétně ve Spider-Man: Miles Morales a Astro's Playroom včetně nového ovladače DualSense. Nástup nové generace je zkrátka zde, ale ta aktuální tu ještě nějakou dobu zůstane.

Microsoft se již v minulosti vyjádřil, že plánuje velmi aktivně následujících několik let podporovat Xbox One a Xbox One X s novými hrami, zatímco od šéfa plánování v Sony, Hideakiho Nishiny, padlo, že podpora PlayStationu 4 bude relevantní další přibližně tři roky. V rozhovoru pro japonský server AV Watch se nechal slyšet, že „nebude snadné od začátku vytvářet obsah pouze pro PS5. Prozatím je vývoj pro PS4 také podstatný.“ A připomenul, že konzole PS4 prodala přes 113 milionů kusů. Jde tedy o velkou základnu hráčů, kterou nechce ani Sony hned opouštět.

Hideaki Nishino podle všeho trval na tom, aby hry z PS4 běžely na PS5 a opačně - aby hry pro PS5 vyšly i na PS4. Tohle „cross-generation“ období by mělo trvat zhruba tři roky, během kterých jsou vývojáři požádáni, aby podporovali obě generace. Už nyní víme, že je to pravda. Spider-Man: Miles Morales, Sackboy: A Big Adventure i Horizon: Forbidden West již byly na PlayStation 4, stejně tak jako PS5, oznámeny. Je dost možné, že i další chystané first-party tituly, včetně Gran Turismo 7 nebo pokračování předloňského God of War, vyjdou pro obě generace konzolí. Nutno však podotknout, že to rozhodně neplatí pro všechny hry. Již zmíněné Astro's Playroom, remake Demon's Souls nebo third party titul Godfall mají být exkluzivitami pro novou generaci, stejně tak chystaný Ratchet & Clank: Rift Apart.

Je tedy těžké určit, co všechno se objeví na PlayStationu 4, ale vypadá to, že zejména pokračování již zajetých značek, které si na aktuální konzoli našly domov, by vyjít mohly i na aktuálním hardwaru.

Jakmile uběhne určitá doba, tak by se mohli vývojáři plně zaměřit na PlayStation 5 a nabídnout maximum, čeho je konzole schopná. Což může být především zaměření se na rychlé načítání, a tudíž tomu uzpůsobit samotné levely a svět. Velká revoluce tak nejspíš bude ještě nějakou dobu trvat.