Viceprezident Xbox Operations Dave McCarthy se ve svém článku na Xbox Wire zmínil o tom, jak se společně s PlayStationem a Nintendem pustili do zajištění bezpečnějšího hraní. Což je skvělý krok v před, jelikož když si užíváte své oblíbené hry, chcete mít jistotu, že vás při nich nikdo nepostaví do nepříjemné situace.

McCarthy věří, že hraní her je pro všechny. Je jedno, jestli chodíte do školy, jste student nebo dospělý, pokud vás to baví. A v téhle době, kdy nám technologie umožňují si prožít všemožné zážitky, chtějí zajistit, že se vám dostane pozitivních a respektujících zážitků. To především pokud vaše hraní zahrnuje interakci s ostatními hráči, jelikož v tomhle případě McCarthy tvrdí, že má každý nárok na „fantastické sociální herní zážitky v prostředí, kde jsou respekt a bezpečnost vzájemné.“

Proto se tedy spojili s Nintendem a PlayStationem a shodli se na tom, že přístup k online hraní si vyžaduje multidisciplinární přístup. Ten zahrnuje využití výhod pokročilých technologií, podpůrné komunity a lidi s kvalifikací, kteří na vše budou dohlížet. Navíc pokud budou všichni směřovat ke stejnému cíli, dokážou toho docílit mnohem více, proto budou i nadále investovat do vývoje a přístupu k uživatelskému bezpečí.

McCarthy uvedl tři principy, kterými jsou Prevence, Partnerství a Zodpovědnost. Ty by měly posloužit jakožto průvodce, který dovede bezpečnost hraní zase o něco výš. Jako první tu máme Prevenci, která by měla „umožnit hráčů a rodičům porozumět a ovládat herní zážitky.“ Zde jde především o to, aby hráči a rodiče měli po ruce nějaké nástroje, kterými si mohou upravit svůj herní zážitek. S tím, že tyto nástroje by měly být v budoucnu mnohem jednodušší na používání a lépe dostupné.

Jako další je na řadě Partnerství, kterým se tyto tři velké herní společnosti „zavazují k partnerství s průmyslem, regulačními orgány, orgány činnými v trestním řízení a našimi komunitami za účelem zvýšení bezpečnosti uživatelů.“ To vlastně samo o sobě dost vypovídá o tom, čeho se tento bod týká. Jde o to, že společnosti budou komunikovat se státy a zaručí se, že jejich hry nebudou v rozporu se zákonem, dostanou věkové ohodnocení PEGI a další věci s tímto spojené.

V neposlední řadě tu je bod týkající se Zodpovědnosti, který zní takto: „Bereme na sebe odpovědnost za to, aby naše platformy byly pro všechny hráče co nejbezpečnější.“ Do čehož spadá to, že pokud bude hráči hrozit nebezpečí nebo dojde k nezákonnému chování, dojde k okamžitému nahlášení příslušnému orgánu daného státu.

Přečtěte si také: Phil Spencer mluví o budoucnosti značky Xbox

„Toto partnerství znamená náš závazek spolupracovat na zlepšení bezpečnosti hráčů a zajištění toho, aby hraní her zůstalo skutečně pro každého. I když má herní odvětví dlouhou historii v podnikání kroků ohledně ochrany hráčů, zejména dětí, uvědomujeme si, že žádná společnost nebo průmysl tyto problémy nevyřeší sám,“ řekl Dave McCarthy.

Udržet hráče v bezpečí je jistě obtížný úkol, a proto by se nemělo brát na lehkou váhu a herní společnosti by mu měly věnovat dostatečné množství času a měly by svým hráčům zaručit zábavu, při které se nemusí bát o své bezpečí. Můžeme jen doufat, že spolupráce tří největších herních společností dostane toto téma více do středu pozornosti a donutí i ostatní společnosti podniknout zásadní kroky ke zlepšení našeho bezpečí.