PlayStation bojuje o Call of Duty, Sony se nechce spokojit s desetiletou smlouvou, že tahle významná značka zůstane na „modré“ konzoli. Místo toho chce zastavit akvizici Activisionu Blizzard společností Microsoft za necelých 69 miliard dolarů.

Jak se teď ukázalo, PlayStation tvoří podstatnou část příjmů vydavatele Call of Duty, alespoň z pohledu konzolí. V roce 2022 se Sony na příjmech Activisionu Blizzard podílela 13 %. U Microsoftu jsou naopak čísla tak nízká, že nejsou ani zahrnuta. Jsou pod 10 %. V roce 2020 si Microsoft připsal 11 %, Sony měla 17 %. V roce 2021 už Microsoft zahrnut není, zatímco Sony má 15 %.

Naopak roste podíl Apple a Google. Majitel iPhonu a iPadu má za loňský rok 20 %, 17 % v roce 2021 a 15 % v roce 2020. Google loni 18 %, předloni 17 % a v roce 2020 potom 14 %.

Phil Spencer z herní divize Microsoft hráčům i Sony slibuje, že Call of Duty bude na PlayStation vycházet minimálně dalších 10 let. Hráči nemají mít obavy, půjde o identické verze hry jako na všech ostatních zařízeních a bez exkluzivit na dodatečný obsah. Tu má do příštího roku Sony, takže by se dalo říct, že v posledních letech se domovem pro Call of Duty stal právě PlayStation.

Pokud Microsoft koupí Activision Blizzard, budou do Game Passu zahrnuty hry tohoto vydavatele, včetně Call of Duty v den vydání.

Právníci se shodují, že uzavření smluv Microsoftu s Nintedem a Nvidií budou stačit k tomu, aby evropský antimonopolní úřad schválil akvizici.

HRÁČI PLAYSTATIONU RÁDI STŘÍLEČKY

Activision Blizzard má dvě významné střílečky, Call of Duty a Overwatch. V nedávné zprávě britského Úřadu pro hospodářskou soutěž a trhy byla uvedena zajímavá informace o uživatelích PlayStationu. 40 % odehraného času připadá na střílečky z pohledu první a třetí osoby.

To může být důležitý detail, který budou jednotlivé antimonopolní orgány také posuzovat.