Šéf PlayStation Studios chce, aby studia Sony pokračovala v odvážných hrách jako je nový směr série God of War nebo příběhová struktura The Last of Us 2.

Hermen Hulst to řekl v rozhovoru pro Game Informer, kde pochválil first-party týmy za vytváření opravdu odvážných her a vytváření zážitků, které posouvají hranice. V tom Hulst tvůrce podporuje. Cílem je, aby konzole PlayStation nabízely rozmanité zážitky bez ohledu na to, zda se jedná o AAA hry nebo menší, nezávislé tituly. Jako příklad rozmanitosti uvedl startovní hry PlayStationu 5.

Podle slov Hulsta má Sony ve vývoji mnoho dalších projektů čekajících na oznámení. Dříve zástupce uvedl, že je ve vývoji 25 titulů, více než polovinu z nich tvoří nové značky. Mezi nimi jsou možná projekty od japonských vývojářů. Sony totiž nadále investuje do externích japonských týmů jako Kojima Productions a FromSoftware, i přes uzavření Japan Studia, nejstaršího first-party studia Sony, které nahradil Team Asobi (Astro's Playroom). Tady se sluší zmínit nedávné spekulace, že autoři série Dark Souls pro PS5 připravují nějakou novou exkluzivitu, nemá ale jít o pokračování Bloodborne

„Budujeme tým Asobi pod vedením Nicolase Douceta. Lidé někdy zapomínají, že máme Polyphony Digital. Investujeme také do naší externí vývojářské skupiny sídlící v Tokiu, což je tým, jenž spolupracoval s firmami jako FromSoftware nebo Kojima Productions,“ prohlásil Hermen Hulst s tím, že Sony je v některých ohledech stále japonskou společností. „To je naše dědictví. Je to stále naše součást. Milujeme japonské hry.“

Co se portů PlayStation exkluzivit na PC týče, bude jich v budoucnu více. Hlavní pro Sony zůstávají hry pro její platformu. Jinými slovy, nemáme čekat vydání současně na konzole PlayStation a PC. K tomu se prozatím zavázal pouze Microsoft, který kráčí odlišnou cestou než PlayStation.