Díky adaptivním spouštím a haptické odezvě dokáže ovladač DualSense více vtáhnout do hry a přenést do rukou hráče nové pocity. Adaptivní páčky L2 a R2 přenášejí do prstu hráče odpor, například při natahování tuhé tětivy luku až po sešlápnutí brzd rychle jedoucího auta, abyste fyzicky ucítili své akce na obrazovce, zatímco haptická odezva ve formě speciálních vibračních motůrků simuluje do dlaní hráče nejrůznější situace od prostředí až po zpětný ráz zbraní.

Mnozí hmatovou odezvu a adaptivní spouště považují za nejinovativnější řešení. Jiní v něm vidí jen blbůstku, kterou nepotřebují. Naopak po japonské společnosti chtějí lepší výdrž baterie a páčky, které nedriftují. Každopádně by Sony mohla na těchto zkušenostech stavět a v budoucno rozšířit mechanismus o přenášení teploty z her do rukou hráče.

Jen si to představte. Hlavní hrdina Red Dead Redemption 2 se boří do sněhu a chladný vítr mu bičuje odkrytou tvář. V této situaci by ovladač ve vašich rukou chladl. Jakmile byste se ale z vánice dostali, ovladač by se začal postupně zahřívat a v blízkosti ohně by zase mohl být teplejší.

Tohle, na dnešní pohled sci-fi, si představuje Sony v patentu s pružně deformovatelným senzorovým prvkem. Šlo by o nějaký měkký silikonový materiál na ovladači, který by se dokázal zahřívat a chladnout podle situací ve hře. Možností je také to, že by se měkký silikonový materiál deformoval podle toho, jak moc silně držíte ovladač.

Dokážete si něco takového představit a měli byste o to vůbec zájem? Já osobně nevím, protože už nyní se mi při delším hraní potí ruce.