Microsoft je nucen před brazilskými úřady pro hospodářskou soutěž obhajovat akvizici společnosti Activision Blizzard za 68,7 miliardy dolarů. V dokumentech se našlo několik dalších zajímavostí.

Mimo jiné z nich vyplývá, že Microsoft se nesoustředí na konkurenci z pohledu hardwaru, ale z pohledu služeb, které nabízí hráčům. V tomto případě jde o Xbox Game Pass, jenž není přímou konkurencí pro konzole PlayStation.

PlayStation podle redmonského gigantu bude mít nadále silnou pozici na trhu. Vzhledem k loajalitě ke značně neočekává, že by Xbox konkuroval hardwaru Sony v příštím/aktuálním cyklu.

Toto tvrzení dokládá informací o prodejích minulé generace. Sony prodala více než dvakrát tolik kusů konzolí PS4, než kolik Microsoft prodal konzolí Xbox One.

Před několika lety Microsoft přestal uvádět počet prodejů svých konzolí. Sony zase nedávno uvedla 117,2 milionu prodaných kusů u PlayStationu 4. Konkurenční Xbox se tak dostal na nějakých 50 milionů, což jsou dřívější odhady analytiků.