Pokud nejste včerejší, o poněkud slavném vtipu „but can it run Crysis?“ jste už museli určitě slyšet. První Crysis byl ve své době vydání koncem roku 2007 s přehledem tou nejnáročnější - a ve více než mnoha ohledech i nejhezčí - hrou. Spoustu let dopředu platilo, že způsob, jak otestovat, jestli je váš počítač nějak dobrý, je na něm rozjet Crysis. Nakonec se z toho mezi příznivci počítačů stal spíše takový vtip, který už v dnešní době nemá nikterak velkou váhu.

Hlavní důvod, proč je vlastně hra i dodnes poněkud náročná, je skriptovací jazyk LUA, který hra využívá. LUA totiž není schopná plnohodnotně využít víc než jedno nebo dvě jádra vašeho procesoru, což pro dnešní čtyř-, šesti-, osmi- a více-jádrové procesory znamená značný problém.

Crysis Remastered tak sice slibuje hezčí grafiku a různorodou modernizaci, ale pro PC hráče obzvlášť je vyřazení právě LUA skriptů tím nejdůležitějším. V takovém případě vlastně není pořádně důvod, proč by měla být hra nějak výrazně náročná nebo proč by se měla situace s původním Crysis opakovat. Pokud tedy nechceme. A jak to tak vypadá, minimálně Cryteku se tento nápad nepříčí.

Přes Twitter totiž němečtí vývojáři oznámili jednu exkluzivní věc pro PC platformu. Grafické nastavení „Can It Run Crysis?“, které má efektivně nastavení grafiky plně odemknout. Konkrétnější detaily jsme zatím nedostali, nicméně se dá očekávat prakticky nekonečná dohlednost, mnohem kvalitnější efekty (a jejich počet), zvýšení kvality předmětů (resp. posunutí LOD) a další svým způsobem extrémní věci.

Spolu s tím jsme dostali i první oficiální obrázek z PC verze ve 4K rozlišení (bohužel s kompresí Twitteru) využívající právě ono nastavení Can It Run Crysis?. Takže to vypadá, že ta legendární otázka znovu nabírá na důležitosti. Nezapomeňte se podívat na nedávné systémové požadavky PC verze.