V návaznosti na první podrobnosti o nové generaci virtuální reality pro PlayStation 5 odhalila dnes Sony první detaily o nových ovladačích, které pomohou k dramatickému skoku ve výkonu a interaktivitě.

Design nových ovladačů se výrazně liší od Move, které fungovaly s první verzí PlayStation VR. Ovladače mají tvar koule. Ten umožní držet ovladač přirozeně při hraní s vysokou mírou volnosti. Při pohybu rukama nemá existovat žádné omezení, které by bránilo vývojářům ve vytváření jedinečných herních zážitků.

Ovladače jsou navrženy s ohledem na skvělou ergonomii a mají se dobře držet v menších i větších rukách.

Jak už bylo naznačeno minule, next-gen ovladače pro virtuální reality na PS5 využívají klíčové možnosti DualSensu. Sony do ovladačů zapracovala adaptivní spouště (pro pravou i levou rukou), které přinášejí proměnný odpor. Hráč může pocítit odpor tětivy při natažení luku nebo zpětný ráz zbraně.

S tím jde ruku v ruce haptická odezva optimalizována pro tvar nových ovladačů. Speciální vibrace umožní „cítit“ texturu objektu, kterého se ve hře dotýkáte.

Další novinkou je detekce dotyku prstu. Ovladač dokáže detekovat vaše palce, ukazováčky a prostředníčky bez toho, abyste museli stisknout tlačítko. To má umožnit přirozenější gesta rukou během hraní.

Nový PlayStation VR headset bude nové ovladače sledovat, aby věděl jejich přesnou polohu.

Sony dále prozradila rozložení tlačítek. Levý ovladač má jednu analogovou páčku, trojúhelníkové a čtvercové tlačítko, tlačítko uchopení (L1), tlačítko spouště (L2) a tlačítko Create (Vytvořit). Pravý ovladač má jednu analogovou jednu analogovou páčku, křížové a kruhové tlačítko, tlačítko uchopení (R1), tlačítko spouště (R2) a tlačítko Options (Možnosti). Tlačítko uchopení lze použít například ke zvednutí předmětů ve hře.

„Jsme nadšeni z ovladačů, které naše týmy vytvořily, ale nyní záleží na tom, jak tvůrci her využijí funkce při navrhování nové generace zážitků ve virtuální realitě. Prototypy našeho nového VR ovladače budou brzy v rukou vývojové komunity a my se nemůžeme dočkat, až uvidíme, jaké nápady přijdou a jak ovladač pomůže oživit jejich představivost!“ dodal Hideaki Nishino, Senior Vice President, Platform Planning & Management.

Nadále čekáme na představení samotného headsetu. Další informace Sony slibuje později.