The Last of Us Part II během prvních třech dnů prodalo přes čtyři miliony kusů a druhý týden po sobě jde o nejprodávanější hru týdne ve Velké Británii - i přesto, že oproti předešlému týdnu se prodeje propadly o 80 %. Pro srovnání: Uncharted 4 ve druhém týdnu kleslo o 78 %. Na deváté místo žebříčku se ale dostalo The Last of Us: Remastered pro PS4, které má o 82 procent lepší prodeje než předtím.

Pokračování survival thrilleru od Naughty Dog je nadále debatou číslo jedna. Hráči se nedokážou shodnout nad tím, zda jde o dobrou nebo špatnou hru, zejména z hlediska příběhu, který mnozí fanoušci jedničky zatracují a požadují po vývojářích přepsání scénáře. To se ale pochopitelně nestane.

Jak jsme se ale dozvěděli z nového rozhovoru, navázat na The Last of Us Part II by bylo velmi obtížné. Návrat do tohoto světa by vyžadoval stejný test, kterým musel projít druhý díl před svým vznikem. Navázat totiž na podobné hry není snadné a vyžaduje to spoustu přemýšlení a času.

„U prvního dílu neměl nikdo žádná očekávání a my jsme mohli dělat, co jsme jen chtěli,“ nastínil Neil Druckmann situaci s tím, že druhý díl museli udělat tak, aby odpovídal emocionálnímu jádru původního The Last of Us. Vzhledem k postavám, tématům a procesům z jedničky to bylo o to těžší. Obhájit vývoj Part II podle slov kreativního ředitele nebylo jednoduché a o to složitější (zejména, co se týká zprostředkování emocí) by bylo obhájit návrat další návrat do toho světa.

Nejde ale pouze o emoce. Druckmann vidí problém také v tom, co vše už o příběhu světa The Last of Us víme a co víme o nákaze. „Museli bychom přijít na to, jak vytvořit nový zážitek, který odpovídá emocionálnímu dopadu těchto příběhů. V současné době nevím, co to je,“ dodal otevře viceprezident Naughty Dog v rozhovoru pro Indie Wire.

Ve stejném rozhovoru dostala prostor také Halley Gross, která se na sepsání příběhu ve velkém podílela. Spisovatelka několika epizod televizního seriálu Westworld si přeje, aby Ellie našla lásku, podporu, komunitu a pocit bezpečí. Ellie si toho musela hodně prožít a určitě by si tohle vše zasloužila. Ani Gross ale neví, zda je tohle ve světě The Last of Us vůbec možné. Jde totiž o nebezpečný svět, ve kterém je vše velmi křehké a lidé umírají.

Jak se zdá, tak ani v Naughty Dog nevědí, jak by potenciální pokračování The Last of Us mělo vypadat. Pokud se pustí do vývoje třetího dílu, pravděpodobně na něj opět budeme čekat delší dobu – první a druhý díl dělí 7 let, tak možná na konci generace PlayStationu 5? Kdo ví.

Vzhledem k výborným prodejům a nadšeným recenzím od magazínů z celého světa se přímo nabízí pokračování, ale jak známe Sony, tak společnost dává vývojářům dostatek času a nechce po nich každých pár let novou hru. Tady se sluší připomenout ještě slova Neila Druckamanna. Ten před vydáním druhého dílu The Last of Us vyloučil, že by nyní pracovali na novém Uncharted. Místo něho přichází v úvahu úplně nová značka nebo návrat do známého post-apokalyptického světa.

Pokud by došlo na třetí The Last of Us, tak by se Druckmann soustředil na známá místa a postavy. Nechtěl by divoce měnit prostředí (například zasadit hru do Evropy či Japonska) nebo protagonisty. Kdyby k tomu byl nucen, raději by začal pracovat na nové IP.

Každopádně, fanoušci The Last of Us se mohou těšit na televizní seriál, který bude sledovat cestu Joela a Ellie z prvního dílu hry.