Projekt Quake 2 RTX od Nvidie v roce 2019 ukázal, že možná není tak špatné obohatit retro střílečky o podporu ray tracingu. Totéž si očividně myslí i modder sultim_t, který nově zveřejnil teaser lákající na modifikaci Half-Life: Ray Traced. Jejím cílem není nic menšího než spojení ray tracing s klasickou střílečkou od Valve z roku 1998.

S hardwarově akcelerovaným ray tracingem má být v prvním tažení Gordona Freemana možné vypočítat globální iluminaci, odrazy, jemné stíny a další vizuální efekty, které hře dodají zajímavou a místy modernější tvář. Celý projekt přitom staví na snaze dalších modderů o přidání podpory ray tracingu prostřednictvím Vulkanu do enginu Xash3D, který pro změnu slouží pro modifikace originálního GoldSrc Enginu, který Half-Life pohání.

Zatím bohužel nevíme, kdy si Half-Life: Ray Traced budeme moci zkusit. Autor pouze uvádí, že zveřejní hratelnou verzi i zdrojový kód někdy v průběhu letošního roku, jakmile bude mod hotový. Protože když dojde na Half-Life, všechno zkrátka trvá dost času.