Hra Ooblets je jedna z těch her, která má zkrátka své kouzlo. Byla by tak škoda, kdyby hra nebyla dotažená do konce. Vývojáři hry oznámili, že na PC bude hra Ooblets exkluzivně na obchodu Epic Games Store. Ve snaze splnit svůj cíl vývojáři vysvětlují své důvody, proč se tak rozhodli.

“Přesně tohle je Epic: Nejprve učí každé dítě na světě tyto tanečky a nyní nabízejí financování her výměnou za PC exkluzivitu na jejich obchodě”

“To je přesně to, před čím nás Marx varoval!” Napsal Ben Wasser, jeden z vývojářů hry. 

"Jen si představte, jestli jiné společnosti dostaly do hlavy nabídnout financování výměnou za exkluzivitu. Co bude dál? Herní konzole platící za to, aby byly hry exkluzivní na jejich konzolách? Netflix platící za exkluzivní show? Noviny platící za exkluzivní články? Bude to nějaký druh pozdní kapitalistické dystopie.“

Wasser pak dále vysvětluje, že Epic nabídl studiu minimální záruku na prodej, “která by mohla odpovídat tomu, co bychom chtěli vydělat na prodejích Ooblets ve všech obchodech” to je potencionální nejistota v prodejích, jelikož Epic zatím nemá takový tržní podíl, ale… jelikož Epic studio zafinancuje, vývojáři tak budou mít dost peněz, aby hru mohli dokončit dle představ a případně i najmout další programátory.

“Nyní víme, že bez ohledu na to, kde se bude hra prodávat, nezklame a nebudeme nuceni se vrátit zpět za našimi rodiči (ale milujeme a vážíme si vás, rodiče!). Nyní se můžeme soustředit pouze na to, abychom hru vytvořili, aniž bychom se museli obávat, zda světla zůstanou zapnutá.”

Díky tomu tedy bude moci studio najmout i další vývojáře “a vylepšit tak vývojové zdroje ale může se tak i zpozdit včasné vydání hry, protože “to trvá nějakou dobu, než se věci rozběhnou a navíc nebudeme mít takový finanční tlak, který by nás hnal do vydání něčeho, s čím nejsme spokojeni.”

Wasser se taktéž zmínil: “Neočekávám, že se většina z naší jedinečně krásné komunity vejde do této podivné anti-epic skupiny, ale usoudil jsem, že se podělím o své myšlenky a budu otevřeně hovořit o problémechPřečetl jsem si všechny argumenty proti společnosti Epic a všechny se v zásadě shodují na několika základních otázkách.”

Jedna z hlavních výtek proti Epic Games Store je nedostatek funkcí, jako sociální nástroje, achievementy, seznam přání, recenze uživatelů atd. 

"Vývoj softwaru vyžaduje čas a zejména Steamu trvalo 15 let, než se dostal tam, kde je dnes. Jsem si jistý, že existuje tým lidí pracujících na funkcích pro Epic Games Store" napsal Wasser. A dále dodal: “Vzpomínám si, když jsem poprvé do PC vložil disk pro Half Life 2 a byl jsem nucen nainstalovat tu novou věc zvanou Steam. No tehdy to byl skutečně funkční nepořádek a to vám může říct kdokoli, kdo to v té době používal. Zlepšilo se to asi za 15 let. Kdyby se Steam nevylepšoval, tak byste ho nepoužívali.”

Wasser se taktéž zaměřil na všeobecně uznávané přesvědčení, že je to “proti spotřebiteli, že má Epic exkluzivní tituly”.

“Dokážu pochopit frustraci z nutnosti kupovat různé konzole, abyste mohli hrát exkluzivní hry pro danou konzoli, ale použití Epic Games Store není nijak zvlášť nákladné. Obchod a samotný launcher vyžaduje pouze bezplatnou registraci. Není to jako platit si HBO GO, nebo Netflix, abyste mohli sledovat požadované pořady, je to spíše jako stisknout tlačítko na dálkovém ovladači pro přepínání mezi bezplatnými televizními kanály,” dodal Wasser.

Někteří hráči dokonce tvrdí, že hru radši stáhnou, než aby používali Epic Games Store. Wasser není fanouškem tohoto přístupu. “Ciťte se jako byste dlužili za práci jiných. Lidé v internetových diskuzích proti Epicu říkají, že je to 'nárok', když to vlastně vydali na Epicu”.

Wasser to uzavřel tím, že chápe hněv, je to přirozená lidská vlastnost, ale dodal, že na světě existují jiné věci, na které by mohlo být o něco užitečnější se zlobit: “Konkrétně změna klimatu, porušování lidských práv, nové uživatelské rozhraní Twitteru a poslední sezóna Game of Thrones” a samozřejmě pak objasnil, že poslední dvě jsou samozřejmě vtip.

Co si o tom celém myslíte vy? Jsou pro vás důležitější funkce, nebo kvalita hry samotné? Chtěli byste, aby například hra Ooblets byla vydaná dřív pouze kvůli tomu, že nebyly peníze na dokončení? A jak vnímáte Wasserovo připodobnění “je to jako přepínání mezi bezplatnými televizními kanály”?