Ubisoftu došla trpělivost se svými indickými studii Ubisoft Pune a Ubisoft Mumbai, která měla vývoj remaku Prince of Persia: The Sands of Time na starost. Nově vývoj povede zkušené studio Ubisoft Montreal, kde se zrodila trilogie Sands of Time. Jde také o autory série Assassin's Creed (od roku 2007), Watch Dogs (od 2014 do 2016) nebo Far Cry (od 2005 do 2019).

„Toto rozhodnutí je důležitým krokem a tým, který navazuje na práci vykonanou Ubisoft Pune a Ubisoft Mumbai, bude nyní potřebovat čas na přeskupení rozsahu hry, aby vám přinesl nejlepší možný zážitek z remaku klasiky všech dob,“ uvádí společnost v tiskové zprávě.

„Chceme vám poděkovat za vaši neutuchající podporu a trpělivost po celou dobu vývoje. Ujišťujeme vás, že vás budeme v budoucích aktualizacích informovat o pokroku,“ dodal vydavatel.

Prince of Persia: The Sands of Time Remake byl oznámen v září 2020, v té době byl dva a půl roku ve vývoji. Po negativních reakcích na trailer se Ubisoft rozhodl k odkladu, aby vývojáři připravili „jedinečné vizuální zpracování“, které odliší akční adventuru od ostatních titulů.

Hra byla původně plánována na leden 2021. Od té doby byla ale několikrát odložena. Naposledy se s ní počítalo do 31. 3. 2023. To se ale pravděpodobně nyní nestihne.

Při oznámení Ubisoft sliboval modernizovanou grafiku a respekt k duchu originální. To znamená zachování původního příběhu a povědomé animace boje nebo šplhání. Během hraní máme často využívat schopnost hrátek s časem, kterou nám propůjčí tzv. dýka času.

Připomeňme, že podle spekulací ve studu Ubisoft Montpellier chystají Prince of Persia ve stylu 2,5D, který si bere inspiraci ze série Ori od Moon Studios.