Dokážete si představit hru bez takzvaných NPC neboli nehráčských postav, které vám dělají společnost při vašich dobrodružstvích napříč nejrůznějšími světy? Ačkoliv se najde řada titulů s kompletní absencí těchto virtuálních hrdinů, zastáváme postoj, že bez nich by to zkrátka nemuselo být ono, přestože občas působí nemotorně, hloupě nebo prostě a jednoduše nepěkně. Některé z těchto problémů chce napravit společnost Nvidia, a to skrz nástroje poháněné umělou inteligencí.

Zelený tým hraje na poli AI v poslední době opravdu významné jméno, a to jak po stránce hardwarové, tak i po té softwarové. Firma nabízí nejrůznější řešení pro tvůrce jakéhokoliv digitálního obsahu, mezi něž můžeme řadit i vývojáře, jimž práci s tvorbou NPC usnadní sada nástrojů NVIDIA Avatar Cloud Engine (ACE) for Games.

V tiskové zprávě společnost vysvětluje, že ACE For Games přináší možnost vytvářet a nasazovat vlastní AI modely pro řeč, konverzaci a animace ve vlastním softwaru a videohrách. Příkladem je ukázka, kterou si můžete přehrát výše. Zachycená je v ní konverzace mezi hráčskou postavou Kaiem a NPC pojmenovaným Jim, která se patrně odehrává ve futuristické restauraci specializované na japonské „ramenׅ“ jídlo. Demo je vytvořené v Unreal Enginu 5 a využívá funkce ray-tracingu i DLSS.

„Ačkoli je to NPC, Jin odpovídá na dotazy v přirozeném jazyce realisticky a v souladu s příběhovým pozadím – to vše s pomocí generativní umělé inteligence,“ vysvětluje Nvidia.

Součástí balíčku ACE for Games jsou nástroje jako Nvidia NeMO pro tvorbu a nasazení velkých jazykových modelů, Nvidia Riva pro převod textu na řeč nebo Nvidia Omnivese Audio2Face, jenž nabízí tvorbu animací, aby nehráčské postavy vypadaly v obličeji při komunikaci realisticky. Vývojáři mají možnost tyto vychytávky využívat buď zvlášť, nebo mohou benefitovat ze sady jako celku.

Závěrem Nvidia uvádí, že vývojářská studia a startupy již s těmito nástroji poháněnými umělou inteligencí pracují. Zmiňuje třeba kyjevský tým GSC Game World, jenž při tvorbě očekávaného postapokalyptického titulu S.T.A.L.K.E.R. 2 používá Audio2Face. Studio Fallen Leaf pak na této službě postaví NPCčka ve sci-fi thrilleru Fort Solis.