Máme dobrou zprávu pro fanoušky Mafie. Po několika zrušených projektech je v Hangaru 13 v rané fázi vývoje nová Mafia. Očekává se, že půjde o prequel trilogie a bude postavena na moderní technologii Unreal Engine 5. Informace jsou neoficiální, přinesl je server Kotaku s tím, že nová Mafie je kódově označována jako Nero.

Hangar 13 nově vede Nick Baynes, který v roce 2018 založil Hangar 13 Brighton a podílel se na Mafia: Definitive Edition a Mafia Trilogy. Vystřídal Hadena Blackmana, zakladatele Hangaru 13 a vedoucího vývoje nepovedené Mafie 3. Více informací o nesnázích v Hangaru 13, kam se počítají i kanceláře v Praze a Brně, jsme shrnuli v předešlém článku.

Vývojáři z Hangaru 13 dosud používali modifikovaný engine Illusion od studia 2K Czech, který se poprvé představil v Mafii 2 z roku 2010. Engine, jenž začal vznikat ještě v době, kdy jsme brněnské studio znali pod názvem Illusion Softworks, představoval v době uvedení na trh velmi působivou technologii, která nabízela především skvělou a zároveň dobře optimalizovanou grafiku.

Tohle všechno bohužel s vydáním Mafie 3 vzalo za své. Hra trpěla celou řadou technických nedostatků či bídnou optimalizací a po grafické stránce vypadala mnohdy hůř než její předchůdce. Přitom Mafia 3 vyšla šest let po druhém díle, a tak cílila na novější generaci konzolí a hardwaru osobních počítačů.

Dobrou pověst získal engine Illusion zpět až díky definitivní edici Mafie. Remake originální Mafie z roku 2002 tak znovu nabídl vysoce pokročilou grafiku či skvělou technickou úroveň, a to i se slabším hardwarem. I díky tomu Mafia: Definitivní edice vyhrála v kategorii Technologického řešení při předávání cen Česká hra roku 2020.

Přestože informace o využití Unreal Enginu 5 namísto enginu Illusion dosud nejsou potvrzené, aktuálně není důvod jim nevěřit, jelikož záměnu proprietárních technologií za nejnovější engine od Epicu můžeme v posledních měsících vídat čím dál častěji. Tvůrci hry S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl ze studia GSC Game World se kupříkladu už dříve rozhodli pro Unreal, přestože předešlé díly série využívaly vodkou poháněný engine X-Ray. CD Projekt RED zase hodlá využít Unreal 5 pro vývoj nového Zaklínače a dalších titulů, ačkoliv řadu let vyvíjel a vylepšoval vlastní REDengine.