Na konci minulého roku Take-Two potvrdilo, že se vrací oblíbená série BioShock. Kvůli dalšímu vstupu do franšízy vznikl i nový tým patřící pod 2K Games, aby měl dostatek času na vytvoření kvalitního pokračování této kultovní série. Studio Cloud Chamber na hře pravděpodobně nějakou dobu už pracuje a v jeho řadách nechybí takové kapacity z originální série jako Hoagy de la Plante (kreativní ředitel BioShock 1 a BioShock 2), Scott Sinclair (art director BioShock 1 a BioShock Infinite) či Jonathan Pelling (vedoucí kreativního týmu u BioShocku Infinite). Chybí zde však jedno z největších jmen spojené s prvním dobrodružstvím v Rapture či i s pokračováním v létajícím městě Columbia. Kreativní ředitel Ken Levine totiž i nadále pracuje na svém vlastním, vysněném projektu.

Přečtěte si také: Vývoj nového BioShocku oficiálně potvrzen

Známý vývojář ve středu v rozhovoru na právě probíhajícím Gamelab Live 2020 potvrdil, že na dalším pokračování BioShock opravdu nepracuje, jelikož se svým týmem Ghost Story Games i nadále pokračuje na vlastní hře. O její existenci víme již od samotného vzniku studia v roce 2014. Bohužel nikdo z autorů dosud nebyl příliš sdílný, moc informací o hratelnosti či zasazení tedy nemáme.

Každopádně v roce 2015 Ken prozradil, že jeho projekt bude sci-fi z pohledu první osoby, zaměřené na vyprávění příběhu. Na EGX Rezzed 2017 jsme se zase dozvěděli, že se Levine nechal inspirovat hrou Shadow of Mordor se systémem Nemesis. Nová hra od Ghost Story Games však tuto mechaniku má posunout mnohem dál a kdykoliv hráč něco udělá, hra rozpozná, zda to bylo dobré, špatné nebo cokoliv jiné je a najde způsob, jak to svět hráči vrátí zpět.

“Stále nemůžu o hře nic moc říct, ale očekávejte opravdu zvláštní věci. Myslím si, že pokud lidé nezačnou říkat: “Tohle zní tak trochu šíleně!” tak jste se ani trochu nepřiblížili na krajní mez. Myslím si totiž, že ty nejlepší věci se odehrávají na pomezí mezi “je to okej” a “to už je moc!” a někdy prostě člověk musí překročit ten pomyslný bod, udělat něco skandálního a bláznivého a až potom se vracet zpátky,” řekl Ken Levine pro Gamelab Live.

Podle jeho teorie totiž nikdy nenajdete správnou hranici, pokud to něco skandálního a bláznivého nevyzkoušíte. Často tak chodil se svými nápady do kanceláře a jeho zaměstnanci se na něj dívali jako na blázna. Díky jeho přehnaným požadavkům však může postupně ustupovat, až nakonec narazí na to, čeho je skutečně schopen dosáhnout.