Do podmořského města Rapture s jedinečnou atmosférou se možná podíváme ještě jednou. Netflix dnes oznámil, že chystá celovečerní film, jenž by se měl inspirovat prvním BioShockem.

Streamovací gigant při přípravě filmu spolupracuje se společnostmi 2K Games a Take-Two. Na dohodě se pracovalo téměř rok. Konkrétní plán na adaptaci ale upřesněn nebyl. Oznámení na Twitteru je doprovázeno obrázkem z prvního dílu BioShocku.

Místo těchto důležitých detailů jsme se dočkali jiného překvapení. Představitelé Take-Two nemluví o jednom filmu, ale o filmovém universu. To naznačuje, že v budoucnu by mohly vzniknout další filmové díly.

Film připravuje produkční společnost Vertigo Entertainment, jež má na kontě například sérii Lego (Lego příběh, Lego Batman film, Lego Ninjago film a Lego příběh 2), stejně tak Doktor Spánek nebo To Kapitola 2. Na vše dohlíží lidé z Take-Two, potažmo 2K Games.

Vydavatelství 2K Games v tiskové zprávě připomenulo, že studio Cloud Chamber pracuje na nové hře ze světa BioShocku. Uvidíme, zda hra a film budou nějak spojeny. Netflix může klidně nabídnout upravený příběh BioShocku.

Jak vidno, Netflix se hodlá v budoucnu více zaměřit na svět videoher a filmové adaptace. Po Resident Evil, Dragon's Dogma, Dota a Arcane přišlo toto zajímavé oznámení.

UNIVERSALU TO S BIOSHOCKEM NEVYŠLO

Nejde o první pokus přenést BioShock na filmová plátna. Nejvýraznější pokus pochází od společnosti Universal a datuje se k roku 2008. Na snímku se měl podílet režisér Gore Verbinski, ale nastaly problémy s rozpočtem a ratingem R. V roce 2013 byl projekt zrušen.

BioShock je série stříleček z pohledu první osoby. První díl vyšel v roce 2007 a nabídl zajímavý příběh v rozpadajícím se podmořském městě Rapture, jehož společnost je roztříštěna v občanské válce a mnoho obyvatel je závislých na geneticky vylepšující séru, které lidem dodává schopnosti, a zároveň žije ve strachu z Big Daddies, zmutovaných lidí v potápěčských oblecích. Do tohoto světa se po záhadné havárii letadla v Atlantickém oceánu dostane hlavní hrdina Jack.

BioShock 2 více kombinoval akci, sci-fi a horor, zatímco BioShock Infinite nás přenesl do létajícího města Columbie. Do prosince 2019 se prodalo 34 milionů kusů (dohromady všech tří her).

Přečtěte si také: Unikají podrobnosti o lokaci a časovém období nového BioShocku