Včera jsme se dozvěděli nové podrobnosti o konzoli PlayStation 5, která vyjde koncem příštího roku. V předešlých měsících Sony mluvila o zpětné kompatibilitě. V novém čísle japonského magazínu Famitsu se zástupci SIE Japan rozpovídali a přiznali, že v současné době nedokážou zaručit zpětnou kompatibilitu u všech her. Současně nás ale ujišťují, že na zpětné kompatibilitě pracují a vývojový tým je plně odhodlán dosáhnout úplné zpětné kompatibilitě.

„Uděláme vše, co bude v našich silách, aby tým pracující na konzoli dosáhl úplné zpětné kompatibility. Ověříme, zda je to možné. Počkejte si na další informace,“ píše v oficiálním oznámení Sony. Nezmiňuje ale, o jaké kompatibilitě to mluví. S největší pravděpodobností jde o zpětnou kompatibilitu s PS4 hrami. Tu potvrdil hlavní architekt Mark Cerny již na začátku letošního roku. Jak se ale zdá, Sony potřebuje více času, i když PlayStation 5 je z části založen na architektuře PlayStationu 4, což jistě pomáhá.

Bohužel nevíme, jak přesně bude zpětná kompatibilita u PS5 fungovat. Půjdou do mechaniky vložit disky PS4 her? Pravděpodobně ano, ale černé na bílém to nemáme. Budou hry nějakým způsobem upraveny? Pokud se budeme bavit o zpětné kompatibilitě všech her z PS4, je možné, že Sony vyvine nějaký software, díky němuž staré hry využijí extra výkon nové konzole, ale opět to jsou pouze dohady.

Zpětná kompatibilita se u současné generace konzolí stala důležitou. Sony bohužel nedokázala PS4 majitelům umožnit spustit hry z PS3 generace z důvodu odlišné architektury konzolí. Zato Microsoft se do zpětné kompatibility vrhnul ve velkém a přináší více než 600 her z Xboxu 360 a klasických titulů z prvního Xboxu. Některé hry jsou dokonce vylepšeny, aby využily výkon Xboxu One X. Není tak divu, že Microsoft bude ve zpětné kompatibilitě pokračovat i u další generace konzolí. Tentokrát ale bude mít na tomto poli konkurenta.