Práce na brzy příchozí hře Shadow of the Tomb Raider, pokračování herní série Tomb Raidera, rozhodně neustávají a vývojáři začínají odhalovat detaily. Jak už se nějakou dobu ví, hra s největší pravděpodobností vyjde na PC, PlayStation 4 a Xbox One již 14. září 2018. Všichni jsme ale nejspíše očekávali pouze hru mechanicky velmi podobnou té předchozí, s trochu pokročilejší grafikou a samozřejmě unikátní příběhovou linií. Co ale odhalilo Square Enix, ukazuje něco víc než jen kosmetické úpravy.

Určitě všichni znáte techniku „pokus omyl“ a možná někteří z vás už ví, na co se tu v souvislosti s touto herní sérií naráží. Myslí se tím hlavně způsob, kterým byla řešena většina hádanek ve skrytých hrobkách. K vyřešení jejich tajemství a k získání finální odměny bylo totiž potřeba nejdřív u určitých sekcích zemřít, aby hráč zjistil, jak daný systém funguje. To značně ubíralo jak na autentičnosti, tak na trpělivosti hráčů. 

Vývojáři hráče vyslechli a tímto nám poskytují nové možnosti řešení hádanek a snaží se co nejvíce vyhýbat nutnému využití "pokus omyl" techniky; možnost osvojit si systém dané hrobky a vyjít z ní bez jediné zbytečné smrti.

„Tohle zkoušení je hlavně o manipulování s objekty, které vás dovede k myšlenkám jako: Dobře, když dám tohle tam a udělám tohle, bude to fungovat. Když ale udělám tohle, tak zemřu, vysvětluje Square Enix.

Tahle novinka bude rozhodně více než vítána speciálně v Shadow of the Tomb Raider vzhledem k tomu, že hrobky mají být několikanásobně vražednější než kdy dříve.

Myslíte si, že tahle změna nějak výrazně změní kvalitu gameplaye? Určitě se vyjádřete dole v komentářích!