Vydání God of War: Ragnarök na PlayStation 4 vyvolalo mezi některých hráči obavy, že tvůrci jsou omezeni starším a méně výkonnou konzolí. Chtějí, aby se přestali dělat hry napříč generacemi a vývojáři mohli ukázat potenciál nových konzolí. Ve studiu Sony Santa Monica se ale omezeni necítí a šéf animací Bruno Velazquezem ujišťuje, že verze pro PS4 nijak nepoškodila PS5, protože od prvního dne bylo rozhodnuto vydat hru pro oba stroje.

„Od začátku jsme věděli, že to bude hra pro PS4, protože jsme chtěli podpořit fanoušky, kteří si hru užili na PS4. Takže od samého začátku jsme věděli, že to bude hra pro PS4, a chtěli jsme z ní udělat tu nejlepší hru pro PS4. Naším cílem bylo překonat God of War z roku 2018 ve všech možných ohledech. Verze pro systém PS5 je třešničkou na dortu,“ uvedl Velazquez v rozhovoru pro britský Eurogamer.

„Naším cílem je vytvořit nejlepší hru na PS4: zlepšit kvalitu, obsah, dotáhnout příběh do konce, o to nám jde především. PS5 je prostě haptická zpětná vazba, 3D zvuk, vyšší framerate a lepší grafika a textury. To je třešnička na dortu,“ přidal Velazquez.

Verze pro PS5 nejlepší možností, jak si tento titul vychutnat, ale PS4 verze má být jednou z her, které maximálně využijí možnosti PS4. „Přijetí této filozofie nám pomohlo pochopit, že chceme vytvořit skvělý zážitek na PS4 a ještě lepší na PS5,“ dodal šéf animátorů.

Těmito slovy se rovněž snaží uklidnit hráče, kteří mají strach o výkon God of War: Ragnarök na PlayStation 4. Nikdo nechce, aby se opakovaly problémy Cyberpunku 2077 od CD Projektu RED.

A na co se můžeme těšit? Velazquez zopakoval uzavření příběhu, zdvojnásobení počtu postav a větší rozmanitost nepřátel. Připomínáme, že na PS4 bude hra vyžadovat téměř 120 GB volného místa, zatímco na PS5 je to přes 90 GB.

Na PlayStationu 5 se God of War: Ragnarök pochlubí čtyřmi grafickými režimy, včetně výkonnostního určeného až pro 120 snímků za sekundu. Více zde.