Když dojde na konzolovou multiplayerovou střílečku Vigor, obvykle se někdo zeptá, kdy dorazí na PC. Historicky byly koneckonců hry od Bohemia Interactive obvykle vyvíjeny primárně (nebo spíš pouze) na PC a teprve v posledních letech začalo studio díky titulům jako DayZ a právě Vigor více pronikat do multiplatformních vod. V tomto případě se ale PC hráči dosud ničeho nedočkali, což se nejspíš hned tak nezmění.

Zatímco před měsícem jsme se díky pravidelnému přehledu aktivit Bohemia Interactive dočkali nových obrazových materiálů spojených s chystaným enginem Enfusion, nyní tu máme špatné zprávy pro ty, kteří Vigor ve verzi pro PC stále vyhlížejí. Vývojáři v odpovědi na dotazy komunity uvedli, že aktuálně žádné plány na vydání hry pro osobní počítače nejsou, jelikož Vigor byl původně plánován jako projekt dostupný jen na konzolích.

„Když uvážíme naše dostupné zdroje spolu s podporou více platforem, máme pocit, že pokud nadále omezíme Vigor na konzole, bude to ten nejlepší způsob, jak zajistíme kvalitu a vývoj hry,“ dočteme se v rekapitulaci činností studia za poslední měsíc. Vývoj další verze a její podpora si očividně tvůrcům aktuálně nevyplatí, takže si ohledně Vigoru na PC musíme opět nechat zajít chuť a spokojit se s verzí pro Xbox One, vydanou již v roce 2019, PS4, PS5 a Nintendo Switch.

K nové aktivitě došlo alespoň v souvislosti s programem Bohemia Incubator. Ten je určen pro experimentální nebo startupové pokusy, které se mohou, ale také nemusí dočkat plnohodnotného vydání. Bohemia Incubatorem v minulosti úspěšně prošel Old Man, rozsáhlý scénář, jenž je zdarma dostupný majitelům datadisku Apex pro Armu 3, dále kreativitu podporující Ylands nebo Project Argo, svým způsobem předchůdce Vigoru, který stavěl na základech Army 3. Neúspěch dosud zaznamenal pouze VR pokus Project Lucie, založený na puzzlech s kostkami.

O Bohemia Incubatoru jsme již nějakou dobu neslyšeli, nově však bylo oznámeno, že se v něm objeví další počin, na kterém se aktuálně pracuje. Vývojáři pro tuto chvíli nemají k dispozici žádné konkrétní informace, takže můžeme jen spekulovat, o co může jít, v blízké budoucnosti bychom se však měli dozvědět něco nového. V úvahu připadá multiplayerový multiplatformní projekt Arma: Reforger poháněný Enfusion Enginem, o němž se již téměř rok spekuluje, nebo něco docela jiného. Bylo by příliš chtít definitivní edici Take On Mars, která by napravila všechny problémy originální hry a plně využila její potenciál?