Konec spekulacím o problematickém vývoji a odkladu letošního Call of Duty. Společnost Activision Blizzard ve zprávě o příjmech potvrdila, že hra vyjde letos na podzim. Vývoj mají na starost tvůrci Call of Duty: WWII ze studia Sledgehammer Games.

Zástupci vydavatelské společnosti dodali několik informací. Letošní Call of Duty bude mít kampaň pro jednoho hráče, multiplayer a kooperaci. Zajímavým detailem je, že je titul vytvořen pro next-gen. To naznačuje využití hardwarových možností konzolí PlayStation 5 a Xbox Series X/S, jako je například bezdrátový ovladač DualSense u PS5.

„Velmi se těšíme zejména na letošní premiéru Call of Duty. Práce na hře vede studio Sledgehammer Games. Hra vypadá skvěle a její vydání je na spadnutí. Jedná se o hru pro novou generaci s úžasným vizuálním zpracováním kampaně, multiplayeru a kooperativních režimů. Vše bylo navrženo tak, aby se integrovalo do stávajícího ekosystému Call of Duty a rozšířilo jej,“ uvedl Daniel Alegre, prezident a provozní ředitel společnosti Activision Blizzard.

Tým Sledgehammer Games se podílel na Modern Warfare a Black Ops Cold War. Současně jde o tvůrce Call of Duty: WWII z roku 2017, které se vrátilo do druhé světové války. Rovněž pomáhal s podporou pro bezplatnou battle royale akci Call of Duty Warzone.

Přečtěte si také: Další Crash Bandicoot v ohrožení? Toys For Bob mají exkluzivně pracovat pouze na Call of Duty

Máme také potvrzenou integraci letošního Call of Duty do Warzone. Podrobnosti ale chybí. Vše se máme dozvědět brzy.

Nové Call of Duty vychází obvykle v říjnu nebo listopadu. Otázkou zůstává, jaké plány má firma se starou generaci konzolí. Alegre mluvil pouze o next-genu. Neočekáváme ale, že by Activision vynechal PS4 a Xbox One, kde je stále velké množství hráčů. Na portech pro tento hardware může pracovat jiné studio.

O letošním Call of Duty se v posledních měsících hojně spekulovalo. Neoficiální zprávy mimo jiné uváděly název Call of Duty WW2: Vanguard a návrat do druhé světové války. Tyto zvěsti přes své zdroje potvrdil i britský Eurogamer. Potvrdily se zprávy o vedoucím studiu Sledgehammer Games, kterému údajně pomáhá Raven Software.

Společnost Activision Blizzard ještě oznámila záměr v příštích dvou letech najmout přibližně 2000 vývojářů. Část z nich bude pracovat v novém studiu v kanadském Torontu. Další rozšíření se plánuje v Austrálii, Číně a Polsku. Velká část právě z důvodu Call of Duty.

Jak dokládá finanční zpráva za první čtvrtletí letošního roku, tak Call of Duty je pro Activision Blizzard stále důležitější. Díky výsledkům Call of Duty: Black Ops Cold War, Call of Duty Warzone a Call of Duty Mobile příjmy meziročně vzrostly o 72 %.

Společnost uvedla, že prodeje Call of Duty za první čtvrtletí byly výrazně nad typickou úrovní v prvním čtvrtletí. Z velké části je to připisováno integraci Black Ops Cold War do Warzone.

Call of Duty Mobile navíc debutovalo v Číně a se značkou se seznámily desítky milionů nových hráčů. Call of Duty Mobile za svou existenci dosáhlo výdělku miliardy amerických dolarů a bylo stařeno 500 milionkrát.

Dalším důležitým faktorem úspěchu Activisionu Blizzard je mobilní studio King. O 22% růst se postarala zejména hra Candy Crush. Nesmíme ale zapomenout na více než 30 milionů stažení u Crash Bandicoot: On the Run.

Tržby Blizzardu vzrostly o 7 % na 483 milionů dolarů. Připsáno je to především franšíze World of Warcraft v kombinaci s expanzí Shadowlands a World of Warcraft Classic. Příště si Blizzard hodně slibuje od Diablo 2: Resurrected a mobilním Diablo Immortal.

Blizzard ale zaznamenal meziroční pokles aktivních uživatelů - o 16% na 27 milionů.

Čistý zisk společnosti Activision Blizzard za tři měsíce letošního roku vzrostl o 27 % na 2,8 miliardy dolarů.