Není žádným tajemstvím, že ve finském studiu Remedy vzniká hned několik různých projektů. Tým zodpovědný za Control připravuje další velkou hru studia, jiná skupina vývojářů již delší dobu připravuje singleplayerovou kampaň pro CrossFire X a CrossFire HD (tato verze je určena jen pro PC a asijský trh), další tým zase připravuje v rámci iniciativy Vanguard multiplayerový experiment. A pak tu máme dvě hry, které vydá společnost Epic Games.

Z dřívějška víme jen to, že tyto dva tituly by měly být k dispozici pro PC i konzole a že jeden bude z hlediska rozsahu klasická AAA hra, zatímco druhý bude o něco menší. Bližší detaily tvůrci stále tají, díky rozhovoru serveru GamesIndustry.biz s generálním ředitelem Remedy Terem Virtalou jsme se však alespoň dozvěděli, že obě hry vydávané a financované Epicem jsou zasazené do stejného světa.

„Když jsme se soustředili jen na vytváření jednoho jediného příběhu, nemyslím, že jsme dostatečně využívali všechnu tu tvrdou práci, kterou jsme odvedli při vytváření pozadí pro [příslušné] světy. S Control jsme podnikli první kroky ve snaze dát hráčům více důvodů, proč strávit více času v daném světě, zkoumat jej, což bylo úspěšné. Pokud jde o projekty, které vytváříme s Epicem, jsou ve světě, u něhož chceme, aby v něm hráči trávili více času. Je tu více příležitostí na průzkum světa a značky než v jedné jediné hře.“

Virtala už bohužel neprozradil, zda se jedná o stejný svět, ve kterém se odehrává Alan Wake a Control. Není to koneckonců tak dávno, co jsme se dočkali oficiálního oznámení Remedy Connected Universe, sdíleného universa, do něhož spadají některé hry od Remedy, které sice vždy stojí na vlastních nohou, ale zároveň jsou na pozadí propojené, aby nabídly svět vzájemně provázaných příběhů a událostí či sdílených postav.

Když tvůrci o Remedy Connected Universe poprvé formálně promluvili, mimo jiné zmínili, že jedna z her, které ve studiu nyní vznikají, je také součástí Remedy Connected Universe, tedy světa, v němž se můžeme setkat s Alanem Wakem i Jesse Faden či poslouchat skupinu Poets of the Fall v úloze fiktivní kapely Old Gods of Asgard. Teď tedy zbývá otázka, jestli se jedná o tituly vydávané Epicem nebo o onu další velkou hru, připravovanou autory Control. Nebo o obojí.

Tero Virtala alespoň prozradil něco málo o iniciativě Vanguard. Píšeme schválně iniciativě, protože dle původního oznámení, které je stále k dispozici na webu studia, se pod pojmem Vanguard neskrývá jedna hra, nýbrž samotný tým, mající za cíl vytvářet multiplayerové počiny na principu hry jako služby (potažmo live service), jež budou hodné jména Remedy a jež bude pohánět engine Unreal 4, nikoliv proprietární Northlight, který využívá Quantum Break a Control. Postupem času však označení Vanguard začalo platit na první hru, kterou daný tým připravuje.

Přečtěte si také: S Alanem Wakem dorazí do Control i granátomet nebo horde mód

V každém případě se má jednat o multiplayerový free-to-play projekt, jenž bude podle Virtaly stále sázet na to, co v Remedy ovládají, například na vyprávění příběhů nebo na zajímavé postavy a herní světy. Zároveň se ale tohle všechno pokusí aplikovat na oblast multiplayeru, konkrétně kooperace, v níž vývojáři vidí unikátní příležitost nabídnout dlouhotrvající zážitek a zároveň nabídnout vyprávění příběhů, a i průzkum herního světa.

„Multiplayerové hry jsou vysoce kompetitivní prostor, zvlášť když jde o PvP a týmové hry - avšak v kooperativním prostoru je jen pár velmi úspěšných titulů. Pro to existuje jasný důvod: V případě PvP a týmových her není tvorba obsahu takový problém, protože ostatní hráči jsou ten obsah - vždy dělají zážitek novým, zápas za zápasem. V kooperativních hrách je často přidávání obsahu výzvou. Aby vytvořil dlouhotrvající zážitky, vývojář se nemůže spoléhat pouze na ruční tvorbu a snahu mít každou úroveň a misi unikátní, protože to obvykle není udržitelná cesta. Všimli jsme si, že v případě toho, jak by mohla být vytvořena dlouhotrvající kooperativní hra jako služba, existují nevyřešené otázky. Pokud můžeme vyřešit tyto problémy, pokud můžeme aplikovat způsob, jakým vyprávíme příběhy, na svět a průzkum, mohly by to být právě tyto prvky, jež dokážeme využít lépe v kooperaci než v PvP,“ přibližuje Tero Virtala důvody, proč v Remedy sází na kooperativní zážitek.