Sony se nabourávají plány uvést v následujících letech na trh více multiplayerových titulů. Velké problémy má mít očekávaná multiplayerová akce ze světa The Last of Us, což vysvětluje, proč jsme projekt neviděli na nedávné PlayStation Showcase.

Informace přináší renomovaný novinář Jason Schreier z Bloombergu. Čtyři zdroje obeznámené s titulem mu prozradily, že práce se výrazně zpomalily, tým se zmenšil a vedení Naughty Dog přehodnocuje kvality multiplayeru a vyhlídky na jeho ziskovost.

K těmto krokům mělo dojít poté, co studio Bungie zpochybnilo multiplayer The Last of Us a vyjádřilo obavy, aby projekt dokázal dlouhodobě zaujmout hráče. Dle informací mají tvůrci Destiny, které Sony loni kopila, dohlížet a posuzovat všechny live service tituly.

V důsledku toho měl být tým v Naughty Dog zmenšen na malou skupinku. Zbytek vývojářů se měl přesunout na jiné projekty v rámci tohoto známého studia. Na zprávu Bloombergu dokonce reagovalo samo Naughty Dog na Twitteru:

„Jsme neuvěřitelně hrdí na práci, kterou naše studio dosud odvedlo, ale jak vývoj pokračoval, uvědomili jsme si, že nejlepší pro hru bude dát jí více času,“ vysvětluje a de facto potvrzuje informace od zdrojů.

Naughty Dog potvrzují také vývoj dalších projektů, včetně nového zážitku pro jednoho hráče. „Těšíme se, že se brzy podělíme o více informací,“ dodávají. Dříve se spekulovalo o vývoji The Last of Us Part 3, „remaku“ The Last of Us Part 2 a úplně nové značce.

Artworky z multiplayeru The Last of Us:

Připomeňme, že původně byl multiplayer The Last of Us plánován jako součástí The Last of Us Part 2. V roce 2019 se ale studio rozhodlo ho od singleplayerového dobrodružství oddělit. V roce 2021 se potom objevilo potvrzení, že online je ve vývoji a loni nám bylo slíbeno více informací v roce 2023. Uvidíme, co tedy nakonec dostaneme. Je ale více než pravděpodobné, že tyhle plány se zásahem Bungie změnily.

Dříve se mluvilo o ambicích nabídnout v multiplayeru příběhy jako v singleplayeru. Vše se pak mělo odehrávat v jiné části světa a přinést odlišné postavy od jedničky a dvojky.

Pokud se chcete o live service hrách od Sony dozvědět více, tak na PlayStation Showcase byla představena PvPvE loupežná akce Fairgames od Jade Raymond, Concord od bývalých vývojářů Call of Duty a Marathon od Bungie.

Hermen Huls, šéf PlayStation Studios, během prezentace před pár dny řekl, že mají ve vývoji 12 live service her.