Nedlouho po oznámení příprav Cyberpunku 2077, na nějž došlo už v roce 2012, se začalo hovořit o tom, že by hra na rozdíl od herní trilogie Zaklínač měla nabídnout mutiplayer. Během dalších let se na těchto plánech studia CD Projekt RED zdánlivě nic neměnilo, až se dokonce zdálo, že bychom se mohli dočkat samostatného multiplayerového titulu ze světa Cyberpunku, a to někdy po vydání Cyberpunku 2077.

Nakonec ale studio své plány přehodnotilo a rozhodlo se zaměřit spíše na online prvky v ostatních připravovaných projektech, a to při zachování orientace na příběhové singleplayerové zážitky. Dnes to vypadá, že se po jakékoliv multiplayerové složce Cyberpunku slehla zem, a nyní už víme, proč tomu tak je. Nebo spíše máme konečně potvrzeno to, co mnozí fanoušci nepochybně dlouho tušili.

Philipp Weber, který při vývoji Cyberpunku 2077 v CD Projektu RED zastával pozici senior designéra questů, v rozhovoru pro britský Eurogamer uvedl, že za zánik multiplayeru mohou změny priorit v důsledku vydání Cyberpunku 2077 na konci roku 2020. To jednoduše řečeno neproběhlo tak, jak mnozí očekávali, zejména v případě konzolových verzí, jelikož na PS4 a Xboxu One hra (ne)fungovala podstatně hůř než na PC a next-gen update pro PS5 a Xbox Series X|S byl tehdy ještě hudbou budoucnosti. Tudíž muselo následovat dlouhé, v podstatě dodnes trvající období zaměřené na různé opravy a vylepšení.

„Prioritou bylo, aby hlavní hra běžela lidem v opravdu dobrém stavu. Změna priorit v podstatě znamenala, že ostatní R&D projekty musely jít pryč. S Cyberpunkem jsme chtěli naráz udělat mnoho věcí a prostě jsme se museli vážně soustředit a říct "Dobře, co je ta důležitá část? Jo, tu část uděláme vážně dobře'.“

Uvidíme tedy, co CD Projekt RED nabídne v souvislosti s multiplayerem v budoucnu. Samostatný online titul je stále ze hry, Cyberpunk 2077 už čeká pouze singleplayerová příběhová expanze Phantom Liberty, která vyjde na PC, PS5 a Xbox Series X|S v příštím roce, a na plnohodnotné pokračování s pracovním názvem Orion si počkáme, protože v roce 2023 se bude teprve formovat tvůrčí tým v americkém Bostonu. Což znamená, že aktuálně nemáme nejmenší tušení, jestli multiplayer nabídne alespoň Orion a jestli se plány CD Projektu RED v dalších letech zase nějak nezmění. Máme ale takový pocit, že příznivci videoherního Cyberpunku už jsou po tom všem na čekání a nejistotu chtě nechtě zvyklí.