V posledních letech v PlayStation Studios nejde vše podle plánu. O zmatcích vypovídají informace od novináře Jasona Schreiera, jenž se dozvěděl spoustu zákulisních detailů.

Vedení Sony je posedlé vydáváním obrovským trháků. Pokud nějaká hra nedosahujete očekávání, nemá u japonské společnosti šanci. Buď vývojáři nedostanou zelenou, aby mohli zahájit vývoj, nebo jsou po vytvoření hry přesunuti na jiný projekt. Druhý případ se měl stát studiu Sony Bend. V Oregonu vznikla akční open-world adventura Days Gone, která byla zisková, ale vývoj trval dlouho a recenze byly smíšené. Z toho důvodu nebylo pokračování považováno za životaschopné.

Přečtěte si také: Foxconn potvrzuje černý scénář s nedostatkem komponentů pro grafické karty a next-gen konzole

Podle článku na serveru Bloomberg chtěl tým Sony Bend začít na Days Gone 2 pracovat v roce 2019, ale požadavek byl zamítnut. Společnost Sony pak měla vývojáře rozdělil na dva týmy a přidělit jim dva projekty od Naughty Dog - multiplayerovou hru (pravděpodobně samostatný multiplayer The Last of Us) a nové Uncharted, o němž se v minulosti několikrát spekulovalo, pod dohledem Naughty Dog.

Někteří zaměstnanci kvůli odebrání autonomie odešli ze Sony Bend a vedení studia si údajně stěžovalo u Sony a požadovalo, aby na Uncharted nemuseli pracovat. Prý se měli bát, že budou pohlceni Naughty Dog. Od minulého měsíce zjevně pracují na nové originální hře. Není ale jasné, zda jde o Days Gone 2, zbrusu nový titul nebo návrat k jiné značce PlayStationu.

Nápad na remake prvního dílu Uncharted měl vzniknout v tajném studiu Visual Arts Service Group, které bylo založeno v roce 2007 Michaelem Mumbauerem a jde o tichého hrdinu při vývoji mnoha PlayStation exkluzivit. Předělávka Uncharted ale vyžadovala příliš mnoho práce, a tak mělo být rozhodnuto vrhnout se na The Last of Us Remake pro PlayStation 5.

Přečtěte si také: Netflix získává Uncharted, Morbius a další budoucí filmy od Sony

Příběh ale ještě nekončí. Mumbauer prý neměl nikdy od Sony získat potřebnou finanční podporu, přestože byl projekt s kódovým názvem T1X schválen. Věci se nezměnily ani poté, co v roce 2019 převzal PlayStation Worldwide Studios tehdejší šéf Guerrilla Games. I Hermen Hulst považoval projekt za příliš drahý - remake The Last of Us by potřeboval nový engine - a zhruba třicetičlenný tým VASG byl přesunut na pomoc s The Last of Us Part 2 poté, co bylo rozhodnuto, že pokračování nevyjde v roce 2019, ale až v roce 2020.

Práce na remaku The Last of Us byly výrazně zpomaleny a jakmile byl dokončen druhý díl, tak Naughty Dog podali pomocnou ruku. Mumbauer ale nemohl počítat s obvyklou podporou. Desítky zaměstnanců z Naughty Dog měli postupně převzít kontrolu nad remakem a začali hrát větší roli v diskuzích o směřování projektu - zejména z důvodu, že pracovali na původní hře.

Přečtěte si také: Seriál The Last of Us se občas výrazně odkloní od hry

The Last of Us Remake má podle všeho nyní na starost kompletně celé Naughty Dog a vývoj běží v rámci rozpočtu tohoto známého studia. Visual Arts Support Group mají být pouze pomocným týmem, navíc ze skupiny měl do konce minulého roku odejít Michael Mumbauer i původní šéf vývoje remaku. Budoucnost zbytku VASG je nejasná.

Remake The Last of Us dává smysl i vzhledem k chystanému seriálu od HBO a tvůrce Černobylu. Na druhou stranu, příští rok bude mít premiéru filmová adaptace prvního Uncharted.