Čerstvá finanční zpráva Microsoftu není překvapivá. Herní divizi v posledním čtvrtletí meziročně klesly tržby o 13 %. Když půjdeme více do detailů, tak v případě služeb je rozdíl 12 % a u hardwaru 13 %. Na konci roku totiž společnosti chyběly výrazné hry, klesl tak zájem o obsah první strany a současně byla zaznamenána nižší monetizace obsahu třetích stran.

Na konci roku 2021 vydal Microsoft tři výrazné tituly: Age of Empires IV, Forza Horizon 5 a Halo Infinite, zatímco loni jen menší Pentiment od Obsidianu. Pokles těchto příjmů částečně kompenzoval nárůst předplatného Xbox Game Pass a PC Game Pass. Služba měla dosáhnout nového maxima, i když nikdo nespecifikoval, kolik má přesně předplatitelů. Místo toho se Microsoft pochlubil, že počet aktivních uživatelů na Xboxu za čtvrtletí překonal 120 milionů. Loni v lednu měl Game Pass 25 milionů předplatitelů.

Pokles tržeb očekává Microsoft také v dalším čtvrtletí ve srovnání se silným předchozím rokem a menším počtem vydaných titulů. Nejde ale o nic tragického, vše firma očekávala a už se těší, až vydá připravované hry, včetně Redfall, Forza Motorsport, Minecraft Legends a Starfield. Dnes po deváté hodině večer bychom se měli dozvědět data vydání pro první tři.

Hry zaznamenaly tržby 4,74 miliardy dolarů. Z toho bylo 1,3 milionu za hardware. Jak je u Microsoftu zvykem, neuvádí přesné prodeje, ale předpokládá se, že Xbox Series X/S mají prodáno kolem 22,5 milionu kusů. Konkurenční Sony u PS5 naposledy hlásila 30 milionů.

Mezitím Microsoft jako celkem vykázal 2% nárůst tržeb (52,7 miliardy dolarů), ale 12% pokles čistého zisku (16,4 miliardy dolarů), což je přímá reakce na menší prodeje v odvětví osobních počítačů. Tento segment stejně jako hry naráží na silný růst v období pandemie, kdy lidé více kupovali nové modely notebooků, takže teď nemají důvod investovat do nového hardwaru. Ostatně, v té době spousta lidí investovala více také do her, což se nadále odráží ve finančních zprávách jednotlivých společností.