Doby, kdy se Microsoft po katastrofickém představení Xboxu One hledal, jsou nezávratně pryč. Americké společnosti se daří, vytvořila nejvýkonnější konzoli současné generace, nabídla hráčům alternativu v podobě levnější konzole nové generace, kupuje studia i velké firmy (Bethesda, Activision Blizzard) a provozuje úspěšný a u hráčů hodně oblíbený Game Pass.

Právě o předplatném bude dnes řeč. Analytik David Gibson přišel se zajímavou zprávou. Podle jeho názoru Microsoft za uvedení akční adventury Marvel's Guardians of the Galaxy zaplatil 5 až 10 milionů dolarů.

„To je něco kolem 2 dolarů za hru, která má maloobchodní cenu 29 dolarů,“ uvedl s tím, že málokterý vydavatel bude schopen tohle udělat. V lednu letošního roku Microsoft oznámil, že Game Pass má 25 milionů předplatitelů.

„Pro ty, kteří se ptají, odkud tato čísla pocházejí, uvádím, že se Square Enix věnuji jako analytik již 15 let a pravidelně s nimi mluvím. Podmínky dohody s Xboxem jsou důvěrné, ale jde o můj odhad založený na rozhovorech se Square Enix a dalšími,“ dodal analytik.

S touto informací Gibson přichází v čase, kdy čekáme na oficiální představení konkurenční služby od Sony. Ta podle spekulací ale nebude nabízet velké hry v den vydání, minimálně ne ty, které tvoří sama studia pod PlayStationem.

Další velkou hrou v Game Passu může být Resident Evil: Village. Pokud tedy nešlo o chybu.

STOVKY MILIONŮ DOLARŮ ZA GAME PASS

Sám Microsoft přiznává, že vývojářům a vydavatelům na licenčních poplatcích za Game Pass vyplatil stovky milionů dolarů.

„Na Xboxu (a dalších platformách!) dnes vycházejí úžasné hry, které by bez podpory členů Game Passu nikdy nevznikly, a to je opravdu neuvěřitelný fenomén. Zajištění toho, že miliony členů služby Game Pass mají přístup k těm nejlepším nezávislým hrám, které kdy byly vytvořeny, bylo pro hráče a vývojáře Xboxu transformací,“ uvedl generální manažer Chris Charla.

Charla se také pochlubil úspěchem programu ID@Xbox. Ten nezávislým vývojářům vydělal více než 2,5 miliardy dolarů na licenčních poplatcích a celkovém příjmu.

Dle jeho slov Microsoft pochopil, že hráči milují umělecký styl a rozmanitost, kterou přinášejí nezávislí vývojáři. „Musíme udělat vše, co je v našich silách, abychom vývojářům pomohli maximalizovat jejich úspěch v ekosystému Xboxu,“ prohlásil. Tyto výsledky ale překonaly i ty nejdivočejší sny Xboxu a ukázaly, že celkové příjmy generované partnery programu ID@Xbox se za poslední tři roky téměř zdvojnásobily.

Přečtěte si také: Konzole Xbox Series X/S se poprvé prodávaly lépe než PS5

„Před devíti lety jsme nezávislým vývojářům slíbili, že budeme v jejich prospěch pracovat, jak jen to půjde, protože jsme věděli, že hráči Xboxu budou nadšení z podpory jejich práce. Tento slib v žádném případě nepovažujeme za splněný, protože naši práci vnímáme jako trvalý závazek Xboxu vůči nezávislým vývojářům. Ale díky ID@Xboxu, spuštění ID@Azure, naší práci s Game Passem a dalším, abychom pomohli vývojářům přinést jejich hry na Xbox, a díky reakci komunity na úžasné hry, které na platformu přicházejí, máme pocit, že děláme pokroky správným směrem.“

Navzdory úspěchu Game Passu a velkým investicím zůstávají prodeje her i nadále důležitých faktorem pro Microsoft.